Laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Mijn laptop (een HP Pavilion DV6-2120ed) functioneerde op het ene moment nog prima, maar toen ik hem in mijn laptop tas meenam en naderhand aanzette, starte de ventilator wel op maar het scherm bleef zwart. (dus ook geen BIOS gegevens etc.) Ook is er op het signaallampje van de HD geen enkel harddisk activiteit te bekennen. Dit lampje blijft nl. uit. Ik heb er enige tijd een SSD harddisk in gezet die tot gisteren prima functioneerde. Heeft iemand het idee wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Vast bedankt voor uw reactie /advies.

Mvrgr. Mark

Laatst bewerkt:
Hallo

Deze symptomen lijken sterk op een van het motherboard losgekomen g.p.u./motherboardchipset.

Mocht dit een al gedateerde laptop zijn , en nooit zuiver/stofvrij gemaakt zijn , is dit bijna een zekerheid.

Oorzaak indien veronderstellingen korrekt --->

Door stof/vuil verstopte heatpiperadiator --> laptop kan zijn warmte niet kwijt , met dit als gevolg.

Op regelmatige basis/zuiver maken had dit kunnen voorkomen.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Peter

Hallo

Deze symptomen lijken sterk op een van het motherboard losgekomen g.p.u./motherboardchipset.

Mocht dit een al gedateerde laptop zijn , en nooit zuiver/stofvrij gemaakt zijn , is dit bijna een zekerheid.

Oorzaak indien veronderstellingen korrekt --->

Door stof/vuil verstopte heatpiperadiator --> laptop kan zijn warmte niet kwijt , met dit als gevolg.

Op regelmatige basis/zuiver maken had dit kunnen voorkomen.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Peter

Bedankt voor je reactie Peter.
Ik heb de laptop open gemaakt maar kan geen noemenswaardige vervuiling of stof ontdekken.
Ook de processor zit nog netjes op zijn plaats en vertoont geen verkeuring door overmatige warmte.
Het probleem lijkt in mijn laptop dus ergens anders in te zitten....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan