Laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Hallo,

Ik heb hier een Toshiba Satellite L300 staan met Windows 7 erop.
Enige tijd geleden kwam er een nieuwe update maar sindsdien start hij niet meer op. Ik had door drukte nu pas tijd om er weer naar te kijken maar nu start hij helemaal niet meer op. Als hij bij het Windows logo komt start de pc opnieuw op. Ook veilige modus is niet te bereiken evenals opstartherstel. Ook opstarten met de Windows cd of Hirens BootCD lukt niet.

Wie kan mij helpen?

Mvg,

gast0685

Hij start dus wel op maar windows wil niet.

De bootvolgorde in de bios al aangepast zodat er wel van een bootable cd/dvd opgestart kan worden?
Dat zal eerst moeten werken om verder te kunnen.

Ja. Had ik al veranderd. Er vertoond zich na het Windowslogo nu een BSOD waarop staat unmountable boot volume of zoiets

dat had ik ook maar dat was omdat er geen os op stond...
ik denk een fout met windows update...
als je laptop uitvalt tijdens updaten gebeurt dat...
misschien een linux live cd en alles ff backupen daarna windows opnieuw installeren

Laatst bewerkt door een moderator:
@elimalkaas bedankt voor je reactie maar ik kan dus met geen enkele bootcd opstarten

Indien de bootvolgorde juist staat kom je niet bij windows uit of/en krijg je geen melding van unmountable boot volume maar wordt er van de cd/dvd opgestart, controleer dat eens in de bios.

Ik heb cd/dvd op 1 staan in de bootvolgorde. Ik probeer nu op te starten maar na het Windows logo blijft hij op een zwart scherm hangen

Dan wordt er niet opgestart van de cd/dvd, kan de speler natuurlijk ook zelf zijn maar als dat niet wordt gerepareerd/aangepast kom je ook geen steek verder, de windows logo zou je dus niet moeten zien of het moet vanaf de installatie dvd zijn maar die info mis ik.

Probeer eerst de boel te restten door accu en adapter eraf te halen, powerswitch ingedrukt houden en de adapter aansluiten, na een 30 tal seconden de powerswitch loslaten.

Wat gebeurt er dan?

Ik weet niet wat er zou moeten gebeuren maar op dit moment startte hij op maar liep weer tegen een BSOD aan.

De code van die bsod en de naam van het eventuele weergegeven bestand opgeven zou kunnen helpen.

Hij geeft aan Unmounted_Boot_Volume. Meer kan ik niet eruit opmaken.

Dan wordt er niet opgestart van de Hirens Boot CD, daar staan vele tools op om de schijf te controleren en eventueel te repareren indien die niet is overleden.

Ik krijg deze melding ook bij het opstarten zonder Hirens boot CD, dus bij gewone boot.

Lees nog eens wat ik eerder allemaal over schreef.........

Je kunt alleen die melding krijgen indien er van de harde schijf geboot wil/moet worden en dat wil niet.

Ik denk dat ik ga proberen om de hd in te lezen met mijn desktop en dan de data er af te halen en dan met de laptop Windows er opnieuw opzetten

Waarom ? Je start gewoon niet op vanaf DVD zoals Lange Pier al zei dus als we dat eerst op lossen.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan