Laptop start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichaelH

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2002
Zou iemand mij aub kunnen helpen met mijn probleem...
Ik starte net mijn laptop op, mn gebruikersnaam ingevult, en toen ging ik ff tv kijken, ik kom terug is het beeld helemaal zwart, deed niets meer, ik kon hem alleen afsluiten door 3 sec de aan/uit knop intedrukken.
Als ik hem nu aanzet hoor ik mn harde schijf volgens mij, maar ik hoor hem niet meer blazen, en ook het scherm gaat niet aan, hij start dus helemaal niet meer...:(
Wat zou ik kunnen doen?? Voor specs zie onderaan bij "systeem"

Bij mij start de laptop alleen niet meer...ik heb zelf ook problemen gehad dat mn laptop freezde, maar daarna gewoon weer opstarte. Nu doet hij niets meer...geeft zelfs geen piep, heb lampje dat hij aangaat gaat wel branden, en ik hoor mn harde schijf volgens mij, maar meer niet.

[edit]Ik zie nu dat jij t zelfde probleem hebt..:)[/edit]

Bij mij duurde het een tijdje en dan kon ik hem weer opstarten. Zonder problemen. Kijk een bij compaq. Dit probleem komt vaker voor. Draai alle servicepacks om dat in ieder geval uit te sluiten.

Daarna zou ik naar de site gaan die ook bij mijn topic staat. Daar staan wat tooltjes om de temperatuur in de gaten te houden.

Compaq gaf mij het advies om de reset combinatie l60 secs in te drukken met de bat eruit. Hiermee unload je de laptop volledig en hierna starte bij mij alles weer op...

Wat is eigenlijk de reset comb? Ik wil dat wel erg graag uitproberen, ik kan me niet voorstellen dat ik alles op mn laptop zou kwijtraken:(

Als ik naar het plaatje van jouw laptop kijk zie ik compleet andere buttons.
Ik zou zeggen....kijk ff in het boekie?
Daar staat vast wel in hoe je de reset uit kunt voeren.
Als je dat niet meer hebt zou ik ff naar de compaq site gaan. Daar staat vast wel een manual voor jouw laptop.

Bedankt voor de hulp..ik zal wel ff op de manual cd van de laptop kijken, en hopen dat hij het maar gaat doen:)

Zou het eigenlijk mogelijk zijn dat mijn moederboord of iets dergelijkst is doorgebrand? Want ik zou graag willen weten wat de oorzaak ervan is...
over de reset button staat niets in mijn handleiding, ik ben nog verzekerd op de laptop, dus als ik het zelf niet kan oplossen ga ik wel naar een computerzaak.

Als je nog garantie hebt moet je zeker terug gaan.
En zorg er dan voor dat je op de reparatie ook weer garantie krijgt.

Overigens...als jij weet wat er aan de hand is met je laptop.
Zou je dat dan hier willen posten? Of posten op mijn onderwerp? Misschien is het wel hetzelfde en kan ik de mijne ook maken.

Ik hoop dat je de oplossing zult vinden.

Haal de accu er eens een minuut uit. Dan stop je de accu er weer in en je zet je pc ook weer op netstroom en je zet de notebook weer aan

De accu heeft er nooit ingezeten...ik heb hem wel erbij, maar gebruikte hem nooit. Kan ik dan ook gewoon nu accu erin, netstroom erop en dan aanzetten?

Ik denk nog steeds dat je de reset combinatie op moet zoeken.
Daarmee unload je de bios. Bij mij heeft dat geholpen.
Kijk ook eens bij Compaqforum.(HP) Daar staan meer van dit soort problemen.

Maar in ieder geval wel terug naar de winkel!!!! Dan weet je gelijk wat er aan de hand is. De resetcombinatie is ook geen echte oplossing....daarna komt het nl. gewoon weer terug.

Zoals bij mij...

Ik kan op het forum niet echt iets vinden...maar ik breng de laptop wel gewoon naar de winkel..ik had nog een offtopic vraagje, ik had de laptop in juli 2002 gekocht, en heb hem laten verzekeren voor 3 jaar. Dus hij zou toch gewoon gerepareerd moeten worden door de winkel?

Afhankelijk van de verzekering.

Als het een softwareprobleem is zullen ze wel wat moeilijker doen maar dit is in mijn ogen een overduidelijk hardware probleem.

Zorg er in ieder geval voor dat je extra garantie op de reparatie krijgt. Met veel laptops is het zo dat als ze eenmaal een probleem hebben het na reparatie gewoon terug komt.

De laptop was afgelopen woensdag opgehaald door compaq, en hij is nu weer gerepareert gelukkig:)
Ik hoop dat het probleem weg blijft

Dat weet ik niet precies..daar wilde ik ze eigenlijk ook ff voor bellen, maar ze hadden compaq diagnostics geinstalleerd op mn pc..ik kan alleen niets vinden over de reparaties..maarja hij doet het:)

Jammer dat je niet weet wat ze gedaan hebben....
diagnostics heeft bij mij niets kunnen doen...
nou ja...wie weet in de toekomst...

Ff een update van mijn verhaal :)

Na de reparatie had ik het probleem na eentijdje weer,
toen had ik op een gegevan moment de quickrestore van compaq gedaan. En alleen de programma's die ik weleens gebruik geinstalleerd, dus geen drivers van het internet ofzo, dit was misschien 3 maanden geleden en tot nu toe werkt alles heel stabiel.

Alleen ik denk wel dat als ik er nog meer dingen bij gooi (ik doe geen xp update) krijg ik de vastloop problemen weer. Dit heb ik weleens eerder gehad.

Ghostworld, misschien zou je dit ook kunnen proberen.

En natuurlijk regelmatig de pc schoonhouden, vrij van spyware e.d

Hey Michael,

Mijn laptop heeft het eigenlijk de gehele zomer goed gedaan. Maar ja...zoals het verdween....zo kwam het ook weer terug.:evil:

Vorige week vrijdag heeft de compaq laptop een klap op zijn schermpje niet overleeft en is hij vredig van mij heengegaan...:D:D vaarwel.........

tijd om voor een nieuwe te gaan sparen:p:p
alles behalve een compaq:D:D

succes met jouw laptop en in ieder geval bedankt voor je tip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan