Laptop start niet meer!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

AttiC

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2009
Mijn laptop (HP Pavillon dv6000 Entertainment PC - Altec Lansing) start niet meer op. Als ik de power knop in druk gaan de lampjes branden, de cd-rom wordt gechecked en volgens mij gaat de ventilator voor 1 sec aan (aan het geluid te horen) en daarna blijft het angstvallig stil. Na 10 sec gaat hij weer uit. Dan, na 2 sec, gaat hij weer aan en begint het weer van voor af aan. Het beeldscherm blijft gedurende dit proces zwart.

Wat ik al geprobeerd heb is:

- Accu eruit en op netstroom proberen.
- Accu en netstroom er 20min uit en proberen.
- Accu en netstroom er af, power knop 30 sec ingedrukt houden om te resetten.
- Power knop indrukken en dan de Fn knop indrukken en F11 tappen.

Ik heb momenteel geen windows cd beschikbaar om het daar mee te proberen, omdat ik voor 6 maanden op Aruba zit!

Weet iemand wat ik nog meer kan proberen of wat er aan de hand kan zijn?

Alvast Bedankt!!

Het kan een 'echte' hardwarefout zijn (klint het wel een beetje naar), maar er kan ook in het bios wat mis zijn gegaan.
Wat is er aan de laptop gedaan / wat is ermee gebeurd / veranderd kort voordat dit zich voordeed?
Wat je nog kunt proberen is direct nadat de stroom erop gezet is het bios te benaderen.
Daartoe moet je dan de biostoets indrukken:
F1, Esc, Del, F2, F10, andere toets?

Er is niks raars mee gebeurd voor zover ik weet. Ook met die andere toetsen start hij niet op.

Hoop dat hij het snel weer gaat doen anders is het afwachten tot ik weer in nederland ben :confused:

zelfde probleem

hallo ook ik ben hier erg benieuwd naar ,ik heb nl precies hetzelfde probleem zo te zien.

Rico

Dit is een bekende probleem bij sommige modellen laptop van HP.
Helaas is er niks meer aan te doen als je geen garantie meer heb.
Je krijg zelfs 1 jaar extra garantie op je laptop van HP.
Kijk hier maar: garantie uitbreiding

bekend

HP doet net of ze de hoofdprijs weggeven,maar......op alles dat je koopt zit tegenwoordig wettelijk 2 jaar garantie.Op de site van de consumeneten bond staat dat een laptop of een pc niet na 2,5 jaar het hoort te begeven.Ik moest vlg HP contact op nemen met mijn leverancier.Deze zaak is inmiddels opgeheven en heeft een andere Vobis franchise holder erin.Deze meldde mij dat de lak waarschijnlijkk duurder wordt dan de brief ook al zou de laptop worden opgestuurd naar Duitsland en onder "garantie"Het arbeids loon wordt gerekend opsturen of een nieuw moderboard,maar het kost minstens 200€.Dat is mij het niet waard.Ik vond het helemaal raar dat de leverancier je een goed werkend apparaat moet verkopen,maar dat de fabriek zich de handen eraf trekt als het verkeerd blijkt te zijn.En al helemaal belachelijk is het als het ook nog eens een erkend probleem blijkt tet zijn.Maar goed ik hoop dat er iemand is die iets meer weet.misschien zit er wel een poot van een ic los of zo.
Ik blijf weer in afwachting van een oplossing..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan