Laptop start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niellles

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2008
Hallo,

Ik heb een laptop met windows vista.
Ik heb vanavond windows 7 als dual boot op een nieuwe partitie geïnstalleerd (, want ik wou eerst even kijken of 7 beviel.)

Installatie afgerond zonder foutmeldingen etc.
Toen weer opnieuw gestart en ik kreeg netjes de keuze om te kiezen tussen vista of windows 7, ik koos windows 7 en de laptop sloot af.

Ik heb het idee dat hij tijdens het opstarten niet door de bios heen komt en ook ben ik nog niet de bios binnen kunnen komen.

Iemand ideeën?

Groet,
Niels

Ik vermoed dat ik perongeluk tijdens het installeren de laptop heb uitgezet...
Na het loshalen van de netstroom kon ik opeens de bios weer in (think outside the box :)), na de harddisk weer als eerste boot item te zetten (terwijl hij eerst als tweede stond achter de CD/DVD die er niet in zat, maar goed...) kon ik Vista weer starten

Ik krijg nu een soort van blue screen als ik windows 7 probeer te openen, kan dit inderdaad komen door het afbreken van installatie (per ongeluk?)

Weet je zeker dat je de windows versie niet naast windows vista op dezelfde hdd hebt geinstalleerd? Of er per ongeluk overheen? Anders zou ik als ik jouw was je vista cd in je laptop steken, en de herstelfunctie opstarten... Hiermee herstel je bijvoorbeeld je opstartpaden voor windows vista...

Maar als je windows 7 uit wilt proberen, geloof me, die werkt beter dan vista;)

suc6

Ik weet zeker dat ik Windows 7 niet op dezelfde PARTITIE heb geïnstalleerd (mogelijk wel op de datapartitie die ik onder vista gebruikte maar volgens mij niet), wel op de zelfde HD, zou dit het probleem kunnen zijn? Ik heb geprobeerd windows 7 te herstellen, dit kan niet omdat er zogenaamd USB dingen zijn aangesloten (niet het geval.)

Net even langs de computerwinkel geweest de man daar vertelde me dat een computer "het niet fijn vindt" als je een nieuwere versie naast een oude installeert en adviseerde me de schijf te formateren en eerst windows 7 te installeren en daarna vista. Opzich wil ik helemaal van vista af, maar ik betwijfel of zijn verhaal klopt (kan iemand me dat vertellen?). Kan ik trouwens naast via de windows 7 installatie ook op een andere manier (zonder OS) m'n schijf formateren?

Mvg,
Niels
P.s hij valt tijdens het booten uit, als dat niet gebeurd dan valt ie uit na het selecteren van vista of windows 7

Als ik jouw was zou ik mijn harddisk leeggooien. Dit kan prima met een windows 7 cd. Er zijn wel tool cd's beschikbaar zoals Hiren's boot of Ultimate boot cd. Maar dit is niet nodig... Gewoon compleet leeg gooien met je Windows 7 cd, en herinstalleren...

Of het verhaal klopt dat je windows 7 niet naast windows vista kan installeren, betwijfel ik. Wel weet ik dat een dual boot altijd voor de nodige problemen kan zorgen....

De verkoper verteldt de grootste onzin!!!!!
Het is juist wel de bedoeling om een nieuwer Os als tweede te installeren.
Dus eerst Vista en danW7.Dan wordt er automatisch een dualboot gemaakt die prima kan werken.
Ik denk toch dat je probleem ligt in het feit wat je al zelf aangeeft dat tijdens de installatie iets niet goed gegaan is.

Bij het installeren blijkt er nog een partitie te zijn OEM (reserverd), 9.18GB, ik denk dat daar vista op staat. Ook is er nog een partitie system, maar daar heb ik net windows 7 op geïnstalleerd en toch is windows vista er nog en werkt het nog steeds niet... Ik krijg nu bij het opstarten na/tijdens het booten een widstreepje wat niet weg gaat.

Moet ik op die partitie OEM (reserved) windows 7 installeren, of eerst alles samenvoegen (behalve m'n data partitie die ik wil redden) en dan installeren. (Met een andere windows 7 CD, want met deze cd gaat iets fout.)

Laatst bewerkt:
De OEM reserved partitie, is waarschijnlijk de partitie waar je voorinstallatie op stond. Je hebt waarschijnlijk 2 os'en op 1 partitie geinstalleerd. (Op system stond namelijk je Vista geinstallerd. Hier heb je windows 7 waarschijnlijk naast proberen te installeren.)

In deze computer zag je waarschijnlijk ook maar 1 partitie op windows vista....

Ik zou de voorinstallatie partitie nooit weggooien, omdat je daarmee eenvoudig je laptop terug kunt zetten naar windows vista. Wat ik zou doen is windows 7 cd erin, system partitie weggooien. De oem reserved partitie dus bewaren.

Op de vrijgemaakte ruimte installeer je vervolgends windows 7... klaar;)

In deze computer (waar ik niet meer in kan komen) zag ik er 2 c:\ en d:\, maar inderdaad niet de OEM reserved. Dus C: even formateren (d: kan ik bewaren, met alle muziek e.d.) en daar op windows 7 proberen te installeren?

Ik ga het vanmiddag proberen, als ik naast mijn Schoolexamens tijd heb :p.
Jullie horen wel of het gelukt is!

Inderdaad C: formatteren, en windows 7 installeren. Ik hoop voor je dat je de oem reserved partitie niet verkracht hebt... kan soms heel handig zijn!;)

Ik heb eerst vista even teruggezet met Acer Rescue disk :love:
OEM partitie heb ik niet geprobeerd aan te raken (toen ik in Windows 7 even de partitie probeerde aan te raken kreeg ik gelijk een melding dat ik geen toegang had trouwens, dus het kon ook niet...)

Vandaag is eventjes eerst netjes een backup maken (zoals dat hoort...) van m'n D: partitie (die gelukkig gespaard is gebleven!) En dan nog maar eens proberen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan