laptop start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes72

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Een kennis bracht mij zijn laptop (Acer TravelMate 2702LMi) met Windows XP, die niet meer wil starten. Of ik daar even naar wil kijken...... Maar ik heb deze melding nog niet eerder bij de hand gehad en weet niet wat het verstandigst is om te doen.

Het ding geeft de melding:
Het opnieuw opstarten van het systeem is onderbroken

En daarbij krijg ik de opties:
- Doorgaan met het opnieuw opstarten van het systeem
- Herstelgegevens verwijderen en naar het systeemopstartmenu gaan

Wanneer ik voor de eerste opties kies lijkt de laptop te starten, maar vervolgens verschijnt er kort een blauw scherm en krijg ik even later weer dezelfde eerstgenoemde melding. Als ik probeer het opstarten te onderbreken met F8 kom ik ook weer in datzelfde scherm terecht, met dezelfde opties. Ik krijg dus niet het menu waarin je kunt kiezen hoe je wilt starten, zoals in de veilige modus.

Weet iemand misschien wat er aan de hand is en/of wat er gebeurt als ik de tweede optie kies? (Hoewel ik niet veel keus lijk te hebben.......) Misschien heeft iemand dit eerder bij de hand gehad. Ik hoop het!

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is de Windows XP beschadigd en dien je een volledige nieuwe Windows XP te installeren.

Groetjes

Dat vreesde ik al. Heb de cd's al klaar liggen. Ik weet eigenlijk niet of dit ding een recovery partitie heeft. Ik ga er dit weekend eens rustig naar kijken.

Hallo

Niet gewaagd ....

Meestal kun je de recovery partitie bij "een acer " "aanspreken" d.m.v. [ALT] [F10] tijdens de p.o.s.t. in te drukken.

Uiteraard indien deze aanwezig is , en dat men deze niet om zeep heeft geholpen.

Controleer zeker de harddisk op zijn integriteit d.m.v. software tool harddisk fabrikant , of d.m.v. "crystaldiskinfo" .

Ik gok dat er "bad clusters" aanwezig zullen zijn.

Peter

Oké, daarmee controleer ik dus de schijf en probeer ik daarna heb opstarten/systeem te herstellen? Er is waarschijnlijk echter geen windows cd bij deze laptop. Alleen een systeem cd en 2 recovery cd's. Er zit bij de spullen die ik erbij gekregen heb wel een windows cd, maar die is, neem ik aan, niet van deze laptop. Maakt dat uit? Het is Windows XP Home Edition Versie 2002, voor levering bij nieuwe pc's. Kan ik die cd hiervoor gebruiken? (Ik dacht dat ik zelf ook nog een Windows XP cd had, maar dat blijkt niet het geval.) Fijn dat jullie zo mee denken trouwens! Bedankt!

Je kunt/moet een cd gebruiken die dezelfde versie heeft als wat er op die laptop staat.
Staat er xp home op dan zal je dus ook xp home moeten gebruiken.

Maar het maakt dus niet uit dat het een andere cd (dus niet gebruikt om het systeem erop te zetten) is? Op de recovery cd van de laptop staat XP Home. Deze cd is uit 2004, dus wel nieuwer waarschijnlijk.........

Inmiddels heb ik de herstelconsole erop los gelaten. Dat ging prima met deze cd, maar het heeft helaas niet geholpen! Het wordt toch een recovery vrees ik dus.

Het ding heeft geen recovery partitie, dus ik heb hem met de cd's hersteld. Dat ging prima. Alles werkt nu weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan