Laptop start niet op. krijg melding "bootmgr" ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

stuk

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
110
Hallo,
Bij het opstarten krijg ik de volgende melding: bootmgr ontbreekt.

Ik heb eeb laptop Toshiba die draaid op W7.
ik heb geen installatie dics. en met een funtie toetst kom ik niet bij een digitale versie van W7 die misschien ergens op een apparte partitie staat.

Is er de megelijkheid om ergens een bestand te downloaden die ik dan via usb kan runnen zodat e.e.a. wordt gerepareerd.

Met vriendelijke groet,
 
Dan zul je toch ergens een installatie schijf moeten lenen.
Daarmee kun je het herstellen.
Misschien ook mer een andere bootmanager.
Als je aan Bart PE of hiren's boot cd kunt komen, daar staan boormanagers op.
Dan kun je tenminste weer werken.
succes ermee
 
Dan voor de reactie. Is er misschien nog een mogelijkheid om een w7 versie te downloaden om te kunnen repareren
 
kijk eerst eens in de bios of de startvolgorde niet gewoon gereset is. Mogelijk probeert de computer van je DVD te booten
 
kijk eerst eens in de bios of de startvolgorde niet gewoon gereset is. Mogelijk probeert de computer van je DVD te booten

Als ik van de HDD probeer te booten krijg ik nog steeds de melding dat "bootmgr" ontbreekt.
 
Als ik van de HDD probeer te booten krijg ik nog steeds de melding dat "bootmgr" ontbreekt.

En m'n cd/dvd speler is volgens mij ook kapot. e.e.a. zal dus via een usb opgelost moeten worden, is die mogelijkheid er? kan het betreffende bestand niet via de usb gefixt worden?
 
Kun je op de een of andere manier op je schijf komen?
Ik zou je een kopie van mijn boot directory kunnen sturen. Misschien helpt dat als je dat op jou schijf zet. Ik weet niet of dat kan, mag (van windows) of gaat.
Als men denkt dat dat kan, zet ik het wel even op internet.
 
Wat ik ook doe ik krijg altijd de melding dat de "bootmrg"ontbreekt. ik denk dat de HDD is overleden. zou dat kunnen met deze melding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan