Laptop start niet op na bios

• Onderwerp starter Onderwerp starter 4208
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

4208

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2005
Hey,

Sinds vannavond heeft mijn laptop geen zin meer om op te starten. Ik krijg na de bios een zwart scherm met een knipperend streepje links bovenin. Ik heb Windows 7 opnieuw geinstalleerd vanaf de dvd en mijn harde schijf niet geformateerd zodat windows old mijn gegevens zou bewaren. Dit heeft niet geholpen en windows start nog niet op. Ik ben er net achter gekomen dat ik via de windows 7 dvd drivers kan loaden en dan toegang krijg tot mijn C schijf. Dus ik ben nu via dat browsmenu mijn gegevens naar een usb drive aan het kopiëren, dat duurt nog wel ff, hopen dat het lukt...

Ik vermoed dat het iets met mijn videokaart zou kunnen zijn. Ik ben nog van plan na al mijn gegevens te hebben gekopieërd mijn laptop te formateren.

Iemand suggesties of een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Dit is mijn laptop: Acer Aspire Timeline 5810TG-734G50MN

Alvast bedankt!
Groeten, Remy

Hoi,
omdat je hebt geprobeerd Win7 opnieuw te installeren wat ook niet lukte heb ik het vermoeden dat er iets met je hardware aan de hand is. Is je laptop gevallen of wat onhandig neergezet? Een knipperend streepje krijg je meestal als je geheugen niet meer werkt,losgeschoten is of wat dan ook. Bij een kapotte videokaart krijg je meestal geen knipperend streepje maar hoor je 'm wel opstarten maar krijg je er alleen geen beeld bij.
Wat je kunt doen is HirensBootCd downloaden (via een andere pc) een opstartbare cd maken (uitleg hier #3) en vanuit MiniXp je belangrijke bestanden veilig te stellen. Maar ik zou zeker eens de binnenkant bekijken en controleren of alle fans draaien e.d. (laat ff weten of alles "normaal" draait/klinkt of dat je helemaal niets hoort)
We horen het wel.

Bedankt voor je reactie! :thumb:

Er is niks vreems te vinden aan mijn hardware. Ik heb het klepje opengemaakt zodat je bij het geheugen kan en bij de harde schijf en alles zit goed vast. Ik heb wel 2 videokaarten. Eentje die de laptop gebuikt voor energiebesparing en de ATI kaart voor als de stekker erin zit. Dus ik dacht dat hij bij het opstarten de Intel kaart gebruikt en dat hij wil overschakelen naar de ATI maar dat dat niet werkt en hij dus niet opstart. Opstarten zonder de stekker er in werkt helaas ook niet.

Gelukkig heb ik mijn gegevens veilig gesteld op de USB drive.

Op dit moment ben ik Windows 7 nog een keer aan het installeer met het formateren van de harde schijf. Je weet maar nooit, het is het proberen waard.

Probleem is opgelost!!!! :D

Ik heb de harde schijf partitie geformateerd en verwijderd. Toen een andere build van windows 7 geinstalleerd, en hij start weer gewoon op! Mischien toch een virus geweest of een windows bug? Ik ben nu de pc en usb harde schijf waar mijn gegevens op staan aan het scannen met maleware bytes en daarna nog een keer met AVG voor de zekerheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan