laptop start niet op: wat met de gegevens op m'n hdd?

• Onderwerp starter Onderwerp starter pfoe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pfoe

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Ik zit dus met een defecte hp laptop (dv6058ea om heel precies te zijn) die weigert op te starten. Als ik hem aanzet gebeurt het volgende: de lampjes gaan branden, de ventilator gaat draaien en de optische drive gaat even draaien om dan enkele seconden later uit te vallen en opnieuw op te starten en dan begint alles opnieuw. En het scherm blijft zwart.

Ik heb geen idee wat er aan scheelt. Gisteren liep hij vast en het enige wat ik kon doen was hem uitzetten en opnieuw starten, maar dat lukt dus niet meer. Ik kocht 'em zo'n drie jaar geleden en het is niet de eerste keer dat hij defect is, dus ik begin het ding al wat te verwensen.

Wat ik nu eigenlijk vooral wil weten, is wat ik kan doen om de gegevens van m'n harde schijf te redden. Is het mogelijk om die zonder al te veel moeite (want van hardware weet ik weinig af) te koppelen aan een desktop?

Jahoor.
Deze is middels een adapter (klik) via usb te koppelen aan een desktop.
Daarna kun je hem als externe opslag benaderen en je documenten bewaren.

Ben wel nieuwsgierig. Wat waren de defecten voorheen?
Als je hem wegdoet, wat vraag je voor een defecte laptop?

Bedankt voor je reactie! Handig zo'n adapter, daarmee moet het lukken.

Ik heb de laptop al een paar keer terug moeten laten opsturen naar hp. Twee keer voor hetzelfde probleem eigenlijk, want er scheelde blijkbaar iets met de moederborden van bepaalde modelletjes. De eerste keer kregen ze het niet hersteld en kreeg ik een andere laptop in de plaats. De tweede keer dat ik 'em liet opsturen, hadden ze intussen ontdekt dat de moederborden dus de oorzaak waren en dus hebben ze het door een ander moederbord vervangen. De laatste keer was het kabeltje van de aan/uitknop blijkbaar defect ;). Maar nu dit dus.

En ja is dat ding dan nog iets waard? :p Hem bijhouden heeft in elk geval weinig nut.

Als het echt een hardware fout is is dit niet mogelijk,maar als het slechts een fout is in windows kan je een live cd van bijv ubuntu downloaden. Vanaf hier kan je je HDD benaderen, en de gegevens overzetten naar een externe schijf. Dat is goedkoper dan zo'n extra ding aanschaffen ;).

Als er echt iets mis is met het apparaat zelf werkt dit uiteraard niet, maar het is wellicht het proberen waard?

Wel, ik heb gisteren geprobeerd te booten vanaf een BartPE cd'tje, maar zonder succes. Toch bedankt voor de tip Orian. :) Gelukkig valt de prijs voor zo'n adapter goed mee.

Ik heb interesse. Wat is je vraag-prijs?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan