laptop start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommy17nl

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2007
hallo,

Ik heb een groot probleem met mijn laptop ivm studie.

Laptop:
HP Pavilion Entertainment PC
HP Pavilion DV6060EA

Het probleem:
Als ik mijn laptop aanzet dan blijft het beeld op zwart staan en geeft de laptop 1 keer een lange beep en 2 keer een kort beep!Er komt verder niks in beeld en hij blijft wel aanstaan. Ik zie dus alleen een heel zwart scherm.

Alvast bedankt voor de mogelijke hulp!

Groeten Tommy

De betekenis van de diverse signalen is afhankelijk van de fabrikant van het BIOS
Als je eerst deze informatie nog weet en geeft, is het wat gemakkelijker zoeken.

er staat bij 1 lange en 2 kort beeps het volgende:

Display adapter problem (MDA, CGA)

wat kan ik daar aan doen?

In het ergste geval: Grafische kaart overleden.
En deze zit bij een Laptop op het moederbord geintegreerd en dat betekend zo goed als:
Moederbord overleden.

en wat moet ik dan doen? ik heb m in september gekocht..en jaar garantie..hp bellen en terugsturen??

dit is zeer zeker een garantie geval.
videokaart van Laptop kun je niks aandoen.
Probeer een andere monitor aan te sluiten en kijk of die het wel doet.
Dan kun je tenminste nog bestanden van je Harddisk afhalen.
Als de laptop terug gaat naar HP krijg je een andere en ben je de gegevens kwijt die op je HD staan.

zojuisty geprobeerd met ander beeldscherm, maar dat werkt ook niet..enig idee hoeik aan mijn gegevens kan komen? inlever datum van school is zeer binnenkort en al mijn projectwerk van 2 maanden staat erop..heb wel gedeelte van het werk op usb staan..maar bij lange na niet alles:confused:

Er bestaan kastjes waar je de 2,5"drive in kan schroeven en via USB aan elke PC kan hangen.

Maar als je in de Laptop gaat schroeven om de HD eruit te halen heb je kans dat de garantie vervalt.

Aan jou de keuze.

allemaal bedankt voor de hulp..ik ga mogren naar hp bellen om te kijken wat ze kunnen doen..en wat er moet gebeuren

nogmaals bedankt voor de snelle hulp en uitleg!

Laat je de uitslag ook weten ??

ik heb zojuist HP gebeld, die gaven aan dat het een fout in de bios was.
dus de mensen zaten hier goed met die beeps.
de laptop wordt morgen opgehaald. en duurt ongeveer 10 werkdagen. ben overigens wel al mijn documenten kwijt.
ze konden nog niet zeggen of ik deze laptop terug krijg of dat ik een nieuwe ga ontvangen. Wat denken jullie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan