Laptop start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

adaywalkr

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2006
Hallo,

Gisteren toen ik op mijn laptopt zat (HP DV9500, Vista Home Premium Service Pack 1), reageerde opeens niets meer. Opnieuw opgestart, en kwam bij een grijs scherm aan. Normaal heb ik dit grijze scherm ook, maar dat gaat dan vanzelf weer weg. Dus toen maar in veilige modus geprobeerd, kwam toen wel tot aan mijn desktop, maar na 30 seconden zit alles vast, en kan je niets meer doen behalve de muis bewegen.

Toen chkdsk opgestart via veilige modus, en die vertelde me dat er fouten waren op het NTFS systeem. Ook krijg ik een waarschuwing dat C:/ door een ander proces in gebruik is. Als die loopt en op 7 procent zit krijg ik veel meldingen van: "Bestandsrecordsegment 247812 is onleesbaar. Bestandsrecords verwerkt.". Na een paar van die meldingen zit het hele proces op 7 procent vast.

Toen heb ik geprobeerd naar een herstel punt te gaan, maar dit kon niet omdat ik weer een melding krijg dat C:/ in gebruik is, en er fouten op zitten, en dus moet ik chkdsk starten...
Ik kan het met niet permitteren om de bestanden kwijt te raken

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
je hebt dus getracht een chkdsk uit te voeren in de veilige modus met opdrachtprompt of heb je nog iets anders geprobeerd?

(systeemherstel in de veilige modus met opdrachtprompt is trouwens rstrui.exe moest dat lukken.

anders kan je eens een memtest uitvoeren
of vista proberen te herstellen via de installatie-cd

Ik heb de Memory Test gedaan vanuit de BIOS, en er staat dat er geen problemen zijn.

Verder heb ik net de Hard Disk Self Test gedaan en die werd gelijk onderbroken door dit bericht: "#10009 - Replace Hard Disk"

Even gegoogled en het bleek dat de hard disk dus zeer waarschijnlijk vervangen moet worden

Zo blijkt dus maar dat backups maken niet altijd helpt, er is zeker geen mogelijkheid deze bestanden nog terug te halen?

bwa als de harde schijf kapot is waarschijnlijk niet :confused:

je kan altijd wel een proberen aan je bestanden te komen met een live-cd van ubuntu linux bijvoorbeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan