Laptop start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bakelsevv

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Hallo,

Ik zit met een probleem, en het is nogal moeilijk uit te leggen gezien hij eigenlijk helemaal niets doen. Mijn laptop krijgt een zwart scherm als ik hem opstart zeg maar, en niet eens het begin scherm dat je naar je bios enzo kunt. Het wordt alleen maar zwart!

Ik heb een fujitsu siemens Amilo laptop met Windows 7

Wat gebeurt er als je tijdens en opstarten een aantal toetsen ingedrukt houdt? of kun je eens proberen om te starten vanaf een CD/DVD?

Ik heb zo'n soortgelijke situatie meegemaakt met mijn laptop (Toshiba A300D-18H)

Stond er standaard al Windows 7 op?
Op die van mij niet namelijk maar hij trekt op de een of andere manier 7 niet.
Wellicht dat het daar aan ligt.

Ik weet dat het niet netjes is om in iemands post "in te breken" maar mijn vrouw heeft hetzelfde probleem met haar laptop.

Als we hem aanzetten beginnen de fan en de hd wel te draaien, maar het scherm geeft geen beeld, ook piept de systeemspeaker niet, en tegen de tijd dat ie opgestart hoort te zijn, klinkt het melodietje van windows ook niet. Ook branden de lampjes van caps-lock en num-lock niet.

Bij die van ons is het trouwens spontaan gebeurd, altijd goed gedraaid, zo ineens wou die niet meer aan. Ik heb het vermoeden dat het moederbord de geest gegeven heeft.

Wellicht komen deze overige symptomen ook bij ts voor, vandaar dat ik deze info bij dit postje neergezet heb.

nogmaals mijn excuus voor het "inbreken"

Groeten marcel1977

edit: betreft ook een amilo

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik hoop dat ik bij deze iets goed kan maken voor het inbreken.

Maar bij mij heb ik het probleem verholpen door de batterij en de adapter af te koppelen, vervolgens heb ik de aan/uit knop 20 seconden vast gehouden om alle spanning te ontladen.

vervolgens heb ik de knoopcelbatterij op het moederbord er een minuutje uitgehad, de hele handel weer in elkaar gezet, batterij en stroom eraan( mijn batterij is niet geweldig meer) geprobeerd aan te zetten en er was weer beeld. Draait weer als vanouds.

Hopelijk is dit ook de oplossing voor TS

Groeten marcel1977

Hallo,

Ik hoop dat ik bij deze iets goed kan maken voor het inbreken.

Maar bij mij heb ik het probleem verholpen door de batterij en de adapter af te koppelen, vervolgens heb ik de aan/uit knop 20 seconden vast gehouden om alle spanning te ontladen.

vervolgens heb ik de knoopcelbatterij op het moederbord er een minuutje uitgehad, de hele handel weer in elkaar gezet, batterij en stroom eraan( mijn batterij is niet geweldig meer) geprobeerd aan te zetten en er was weer beeld. Draait weer als vanouds.

Hopelijk is dit ook de oplossing voor TS

Groeten marcel1977

Hoe kan ik de 'knoopcell-batterij' vinden?

Wat gebeurt er als je tijdens en opstarten een aantal toetsen ingedrukt houdt? of kun je eens proberen om te starten vanaf een CD/DVD?

Dat heb ik geprobeerd, het probleem is alleen dat ik helemaal niets op mijn beeld krijg te zien, je hoort wel dat hij die dvd/cd gaat 'draaien' maar hij speelt niets af..

Ik heb zo'n soortgelijke situatie meegemaakt met mijn laptop (Toshiba A300D-18H)

Stond er standaard al Windows 7 op?
Op die van mij niet namelijk maar hij trekt op de een of andere manier 7 niet.
Wellicht dat het daar aan ligt.

Nee er stond standaard Windows Vista op, maar Windows 7 was wel een legale (via MSDN) En deze stond er bijna 3 maanden al op en eigenlijk nooit problemen mee gehad..

CTRL - ALT - DELETE dan gaat het scherm even op helemaal zwart

toen ik veel knoppen tegelijk indrukte toen kreeg ik piepgeluidjes

Numlock en Casplock toetsen werken gewoon

Hoe kan ik de 'knoopcell-batterij' vinden?

Om de knoopcel te vinden zul je aan de onderkant van de laptop moeten zijn. er zit een plaat om de batterij te bereiken en als die eraf is kun je de knoopcel al zien zitten als het goed is. Misschien moet je de andere plaat ook nog los schroeven, dit was bij mij wel het geval.

succes ik hoor het wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan