Laptop start niet op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Natasja222

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Berichten
4
Mijn laptop start sinds vandaag niet meer op, als ik opstart krijg ik een blauw scherm met oa de volgende melding, verder gaat hij niet (ook niet veilig opstarten):


6jhlcz.jpg


De toetsen en de muis reageren ook niet meer.


Als ik dan op de aanknop van de laptop klik gaat hij ook meteen uit.

Wie kan mij helpen? Alvast heel erg bedankt :D

Gr's Natasja
 
Laatst bewerkt:
Je laptop start op in het 'Flash' menu van je bios. Zit er een toets vast op je toetsenbord, of druk je bepaalde toetsen in tijdens het opstarten?

Kan je in het bios komen nog voor je dit scherm krijgt? (Vaak kom je daar door bij het opstarten op de Del knop te drukken, of op F2 te drukken. Verschilt per bios.)
 
Lijkt mij dat er meerdere toetsen op je toetsenbord 'vastzitten'. Normaal gesproken zou dat de (linker- en/of rechter) Alt-toets moeten zijn en de F2 toets (het BIOS update scherm verschijnt normaal gesproken met Alt-F2 toetscombinatie).

Toetsen loshalen en goed schoonmaken lijkt me een goed advies. Doe dit wel voorzichtig; liefst lees je hiervoor informatie in de handleiding van de laptop hoe dat het best te doen.

EDIT: Probleempjes gaf ongeveer hetzelfde advies hierboven.

Tijs.
 
Bedankt voor de antwoorden! Ik heb de toetsen schoongemaakt en gecontroleerd, maar er zit niets vast of ingedrukt.

Ook als ik tijdens het opstarten Del of F2 indruk gebeurt er niets en ga ik toch weer naar dat scherm toe.
 
Dit is lastig, want het lijkt erop dat het toetsenbord momenteel (letterlijk!) de verkeerde signalen doorgeeft aan het moederbord.
Extra vervelend is dat het een laptop betreft, dus het is niet zomaar mogelijk een ander toetsenbord te gebruiken.

Ik vrees dat je een telefoontje naar de helpdesk van de laptop-fabrikant (of naar de helpdesk van je laptop-leverancier) eraan zult moeten wagen voor evt. verdere tips danwel vaststelling van de laptop als garantie-geval.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan