laptop start niet op!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

dylan19

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2010
hallo,
ik heb een groot probleem vandaag,
vanmorge in de trein heb ik mijn laptop nog gewoon kunnen gebruiken en heb hierna gewoon dicht geklapt waarna hij gewoonlijk 10 na tien min. in slaap stand gaat. aangekomen op school. sluit wil ik mijn laptop opstarten maar er gebeurt helemaal niks:confused: toen heb ik de netstroom aangeloten, en deedt ook niks. die battery indicator wordt wel rood als ik de netstroom aansluit.
ik heb geprobeerd de accu er in en eruit te halen, werkte ook niet! reser knop gebruikt, werte ook niet. en hoor ook niks draaien als ik de aan/uit knop indruk:shocked:

ik heb wel een vermoeden dat het aan de stroomtoevoer ligt maar niks werte tot nu toe.

P.S. ik heb de Asus G51j series, kan iemand mij helpen????

M.V.G. Dylan

geeft die geen piepjes?
en heeft je tas overbodig geschud? want daar kan je HD niet tegen

geeft die geen piepjes?
en heeft je tas overbodig geschud? want daar kan je HD niet tegen

nee niet overbodig geschut, ik heb er gewoon mee gelopen, en hij geeft ook geen piepjes, helemaal niks, allen de battery indicator staat op rood als ik hem aan de netstroom aansluit.

en een andere voeding heb niet, dus dat kan ik ook niet proberen.

en hij laad ook niet op volgensmij. want hij ligt nu al 2 en half uur aan de netstroom en de battery indicator word ook niet groen wat wel hoort als de battery bovel 95% is. en normaar is die wel zeker binnen 2 uur opgeladen.

of de voeding is stuk of oplader of aan en uit knopje is stuk

Probleem opgelost

nu net 10 min terug van school en ik heb hem meteen aan de praat gekregen.
ik heb het volgende gedaan: eerst reset knop ingedrukt toen hoorde ik heel stilletjes wat draaien, maar hij ging nog steeds niet aan omdat die battery indicator nog de heletijd aan stond. toe de accu eruit gedaan, zodat alles uitviel, en alleen de stroomkabel aangesloten. en niet op de power knop gedrukt zodat de battry idicator niet aan stond, en toen op de reset knop gedrukt en weer op power knop gedrukt en hij sprong weer aan uit grote blij schap:d

waarschijnlijk was hij dus gewoon vastgelopen toen ik hem in slaapstand het gezet in de trein en onder het lopen ofzo iets mis is gegaan, maarja probleem opgelost en ik ben weer gelukkig

Laatst bewerkt:
Lijkt me sterk dat het aan je accu heeft gelegen, deze zal dan op je netstroom gewoon moeten werken.
Zelfs met een kapotte accu erin.

Overichts heeft het ook niet aan je hardeschrijf gelegen, waar je laptop mee opstart is je Bios. En dat heeft niets met je harddisk te maken. Die leest hij pas nadat hij de bios is gepasseerd.

Kan iets te maken hebben dat hij inderdaad nog in de slaapstand stond. Hier lopen somige computers op vast (Geen beeld meer na openen klep)

Power knop 5/10 seconden inhouden voor een hard-reset is dan meestal de oplossing.

Power knop 5/10 seconden inhouden voor een hard-reset is dan meestal de oplossing.

dat had ik ook meteen gedaan, maar werkte niet. alleen toen alles uit stond en toen pas op de reset knop drukte werkte hij pas weer. egt raare shizzel:mad:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan