Laptop start niet op

• Onderwerp starter Onderwerp starter Just1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Just1

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Hallo,
Mijn laptop start niet meer op, ik krijg nog wel het bios te zien en die laad ook (maar wel veel langzamer dan eerst) maar daarna alleen een witte _ die de hele tijd knippert en verder doet hij niks. Ik krijg precies hetzelfde als ik het boot menu of de bios settings probeer te openen.
Ik heb een Dell Inspiron 1525 laptop en het probleem deed zich vanmorgen op eens voor toen ik hem probeerde aan te zetten en gisteren deed hij het nog wel.
Maar ik vermoed dus dat het aan het bios ligt, kan dit kloppen?
Alvast bedankt,
Just

Dat weet ik dus niet precies...
Het is een Dell Inspiron 1525 maar ik weet niet of je daar veel mee kunt...
Supportpagina

Het is mogelijk dat de hardeschijf totaal kaduuk is. Dit aangezien je ook geen BSOD krijgt. (Blue Screen Of Death). Dit zou je wel moeten krijgen als windows er niet opstond ofzo. (of een andere foutmelding) Dat of je Bios.

Aangezien het bootmenu het ook niet doet lijkt me dat het bios het probleem is, maar is dit te repareren? Zal ik hem naar een expert toe brengen?

Hmm. Ik kan zo geen informatie vinden over je moederboard, maar ik denk niet dat het dual-bios is. Dan lost de andere bios problemen in de foute bios namelijk automatisch op. Je kunt het laten nakijken, dat zou ik doen, of je kunt er zelf mee gaan prutsen en er een nieuwe BIOS chip in zetten. Ik zelf raad dat laatste af. Het is natuurlijk te doen, maar je moet veel van laptops weten, en het is makkelijk fout te doen.

Opgelost!
Heel dom, ik had een USB to IDE kabel in m'n laptop zitten aan een oude harde schijf. Ik dacht dat dat niks uitmaakt omdat die harde schijf toch geen stroom kreeg, maar blijkbaar wel dus...
Nog bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan