Laptop start niet op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

magical

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
13
Hallo iedereen,

Ik ben echt een amateur als het komt tot computer problemen e.d. Dus ik hoop dat jullie mij (in een dummy taal) kunnen helpen.

Mijn Dell Studio laptop doet het sinds vanmorgen niet meer. Ik krijgt een blauwe scherm tijdens het opstarten te zien, die mij vervolgens verwijst naar de opstartherstel. Ik krijg hier echter de melding; 'deze computer kon niet autmatisch worden hersteld' te zien.

Vanuit daar heb ik de optie om naar de geavanceerde opties voor systeem herstel te gaan; daar heb ik een systeemherstel uitgevoerd naar een eerder herstelpunt. Zodra hij klaar is met het herstel wilt hij natuurlijk opnieuw opstarten, maar dan loop ik weer tegen hetzelfde probleem aan, het blauwe scherm. Hierin staat het volgende;

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

If this is the first time you've seen this stop error screen, restart you computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, ask you hardware or software manufacturer for any windows upadates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options suc as caching or shadowing. If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced Startup options, and then select Safe Mode.


Met daaronder nog een reeks onduidelijke cijfers die in snelle tempo veranderen. Ik heb verder geen vreemde problemen gehad met mijn laptop, en ook geen nieuwe hardware of software geinstalleerd. Alles was geheel normaal.
Wel heb ik geprobeerd ook maar 'iets' te kunnen doen via de veilige modus, die tijdens het opstarten maar 1 x werkte en naderhand niet meer (ik kwam niet in de veilige modus met F8). In de veilige modus heb ik ook een systeemherstel uitgevoerd naar een eerdere herstelpunt, zonder enige resultaat.

Het probleem blijft zich herhalen, en komt steeds weer terug in het blauwe scherm.

Iemand enig idee wat voor probleem het zou kunnen zijn? En of hier een (simpele) oplossing voor bestaat?
 
Herkenbaar - mijn buurvrouw had dit vorige week...
Hoe hebben we dit opgelost?
Wacht even, ik zeg niet dat dit de beste oplossing is maar het werkte bij haar wel.

Via de recovery disks de computer ge-reset / recovered.
Als eerste het programma 'HD tune' gedownload http://software.helpmij.nl/index.php?action=detail&id=424 en laten draaien in de met error scan en quick scan uitgeschakeld.
Toen kwamen we erachter dat ze plm. 670 MB beschadigde blokken had.
Ook zij gebruikte de laptop alleen thuis, staat altijd op een vaste plek en heeft nooit eerder problemen vertoont.
's Avonds afsluiten en 's morgens het bericht zoals je weer geeft.
Het enigie wat ze 's avonds had gedaan was via het externe bureaublad de computer op haar zaak bezoeken (max. 30 minuten).

OK, wat hebben we gedaan.
1. Alle variable gegevens opgeslagen op diverse DVD's.
2. de harde schijf waar Windows op stond geformateerd.
3. Windows en alle andere software opnieuw geinstalleerd (zonder gebruikersnaam op te geven - kom ik later op terug)
4. de DVD's weer teruggezet naar haar documenten.

Doordat we geen gebruikersnaam opgegeven hebben konden we Windows zichzelf laten updaten zonder tussenkomst van de gebruiker.
Met uitzondering van de servicepacks, maar ze moet toch 2x per nacht even toileteren - dus even op opstarten klikken on there way to the loo...
Wel is het zaak Windows updates zo te configureren dat deze zichzelf download en installeerd.

De volgende ochtend een fraaie viruscanner geinstalleerd, in haar geval Avast en klaar was ze.

Nogmaals ik zeg niet dat dit DE oplossing is, maar bij haar werkt alles weer naar behoren (minus 670 Mb, schijfruimte).

Hoop dat dit helpt.

Oja, ik heb haar wel geadviseerd de variabele gegevens voortaan op te slaan op een DVD of stick.
Want 670 Mb aan beschadigde blokken kan duiden op einde levensduur harddsik - maar kan ook net zo goed niets betekenen. Kortom, beter safe then sorry.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Voordat ik zelf aan de slag zou gaan, dacht ik eerst eens een poging te wagen bij de klantenservice van Dell (ik heb al ruim 1,5 jaar geen garantie meer) Zij hebben mij geholpen dmv. een boot test, waaruit bleek dat alle hardware in orde was. Het was dus hoogstwaarschijnlijk een software probleem. Echter was het niet mogelijk om via de veilige modus de computer op te starten, waardoor een herinstallatie van windows is uitgevoerd.

(Hiermee is het probleem gelukkig opgelost..) DACHT IK.

Ik heb zojuist een aantal minuten geleden wéér de blue screen te zien gekregen!

En dat tijdens de installatie van mijn (uiteraard zelf aangeschafte) KasperSky Anti Virus programma!

Hij was net begonnen met de installatie en ik kreeg direct weer een blue screen in beeld. Wat wss wil zeggen dat het aan KasperSky ligt. Een software die ik al 1,5 jaar zonder problemen gebruik..

Help?!



Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 50
BCP1: 8A968000
BCP2: 00000000
BCP3: 81CF8713
BCP4: 00000000
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini010912-02.dmp
C:\Users\Nilgun\AppData\Local\Temp\WER-120978-0.sysdata.xml
C:\Users\Nilgun\AppData\Local\Temp\WERD815.tmp.version.txt
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Download even Whocrashed: http://www.resplendence.com/main , installeer het programma en laat het analyseren.

Het logje kun je dan even hier plaatsen.

Dit om eker te weten dat het 'n software-probleem betreft (wat ik betwijfel.....)

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan