Laptop start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

CH1988

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2010
Hallo,

had gisteren problemen met laptop...roze scherm en sloot ineens af.
Opstarten ging niet meer en heb dus met de herstel cd's de laptop opnieuw geinstalleerd.
Vandaag starte de laptop echter weer niet op, kon wel opstarten in veilige modus.

Heb weer geprobeerd met de cd's de laptop te herstellen, echter pakt hij de 2e cd niet meer

Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Heeft het misschien te maken met het werkgeheugen o.i.d. dat het begeeft????

Hoe kan ik dat eenvoudig nagaan? Het betreft een Toshiba tecra.

Bij voorbaat dank!

Ehm, hoe lang duurde het opnieuw installeren? Geen foutmeldingen?

Het opnieuw installeren duurde niet langer dan normaal, 1e cd ong 40 minuten, maar de 2e cd pakt hij nu dus helemaal niet meer.
Ik kreeg geen foutmelding bij het installeren.

Als ik normaal probeer op te starten krijg ik nog wel het zwarte scherm met logo xp 'word opgestart'....maar het beeld is niet helemaal zuiver.
Vervolgens wordt het scherm zwart en start de laptop automatisch op waarmee ik bij het zwarte scherm kom waarop gekozen kan worden voor
opstarten in veilige modus etc.

Opstarten in veilige modus gaat nu dus ook niet omdat die 2e cd niet is geïnstalleerd. Ik krijg dan foutmelding dat systeem nog niet volledig is
geïnstalleerd.

Ik heb wel een cd met een hoop programma's o.a. mini windows xp, ik kan vanaf die cd dus nog wel het een en ander doen. Maar opstarten vanaf
de harde schijf lukt niet......

Tsja, het lijkt erop dat je harde schijf gewoon vol is. Heb je een usb-stick? Dan kan je een opstartbare usb-stick er van maken, en dan de harde schijf formatteren.

De harde schijf is als het goed is leeg, die wordt namelijk geformateerd wanneer ik de herstelcd's gebruik. Maar voordat hij ermee ophield had ik nog ruim 30 GB ruimte dus dat kan het volgens mij niet zijn.

Dan is er de kans dat je hdd kapot is. Ik heb momenteel geen tijd, maar ik zal later vandaag of morgen nog even voor je gaan zoeken.

Lees anders dit topic eens, het is vergelijkbaar, en er is (volgens mij) al een oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan