Laptop start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

nanne10001

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2012
Ik heb een laptop van Packard Bell. Als ik mijn laptop opstart krijg ik eerst het logo van Packard Bell en daarna een melding:
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

U kunt proberen om dit bestand te repareren door Windows setup te starten vanaf de originele cd-rom met installatie bestanden kies 'R' in het eerste scherm om de reparatieprocedure te starten

Wat kan ik hieraan doen? En wat is er aan de hand? Is mijn harddisk kapot?
Is het mogelijk om een backup te maken van mijn bestanden?

Laatst bewerkt:
Hoi
Welke windows versie heb je? windows xp?
Ben bang dat je register is beschadigd.

hier wat opties:

http://support.microsoft.com/?scid=kb;nl;307545&x=12&y=7

Wanneer je het PB logo ziet druk je herhaaldelijk op F8 en start dan in veilige modus als dit werkt doe hier eens een systeemherstel naar een flinke tijd terug.

Heb je belangrijke bestanden op je pc?moet je deze eerst overzetten via bijv. hirensbootdisk.

Zo niet zet je pc terug naar fabrieksinstellingen door tijdens PB logo op F11 te drukken en de pc herstellen naar toen je deze kocht,let wel dit werkt alleen als je zelf geen hersteldvd's hebt gemaakt ooit dus dat de recovery nog op je harde schijf staat.

Laatst bewerkt:
Zoals de laptop al aangeeft: stop de windows cdrom in de laptop en start daarvan op. Druk dan op R voor de reparatieprocedure ;)

Dan heb je vast een recovery partitie en dan zal je deze moeten aanspreken ;)

Handig om te melden welk model/type je hebt, kunnen en willen we je wel verder helpen:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan