Laptop start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesboy10

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2011
Beste,

Allereerst weet ik niet of ik dit bericht bij 'laptops' of 'hardware' moet zetten..

Ik zat vorige week achter mijn laptop, wat tekst te verwerken voor school. Ineens bevroor het beeld en reageerde mijn laptop nergens meer op. Dit gebeurd wel vaker, dus ik wachtte even.
Toen er na 15 minuten nog geen beweging in te krijgen was (ik had al CTRL + ALT + DEL gedaan) heb ik de aan/uit knop ingedrukt gehouden tot mijn laptop uitviel.

Ik wilde hem later weer opstarten, het HP logo kwam in beeld, maar deze bleef heel lang staan. Op gegeven moment verdween deze en werd het beeld zwart. Links bovenin was wel een wit streepje te zien.

Ik zette de computer weer uit en aan en drukte, toen het HP-logo in beeld kwam, op ESC voor opties.

Ik ging naar het 'Systen diagnostics menu' en ik kreeg daar een aantal opties:

F1: system information.
F2: Start-up test
F3: Run-in test
F4: Hard-disk test.

Ik heb de opties F2 t/m F3 uitgevoerd en steeds kwam ik tot dezelfde foutmelding: Error: Read failureEroor: read failure.

Ik weet niet wat dit betekend en wat ik nu moet doen?

Is de harde schijf gecrashed?

Graag hoor ik tips/antwoorden van jullie.

Met vriendelijke groet,

Jesse.

Oh: het gaat hier om een HP Compaq 6830s als ik het goed heb.

1) Probeer is Hard-Disk test
2) Kijk in je boot menu of hij je HDD vind
3) Als hij het vind, probeer dan is F1 bij jou system diag. om te kijken of hij het daar vind.

dit lijkt op het eerste zicht idd op hdd crash.
(Maar het kan ook fout in je RAM zijn)

4) Heb je ervaring met linux LiveCD's? Dit zijn linux distro's die je opstart vanop een cd/usb , en waarmee je aan files
kan op je HDD. Dan zou je eventueel kunnen zien of je er vandaar aankan (indien ja dan is je hdd in orde, maar je os niet)

gr,
Maxim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan