Laptop start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoencool

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2011
Hallo,
Ik heb een week geleden een 2 jaar oude Acer Aspire 9300 gekregen waarvan het beeldscherm "kapot" was.
Als je hem op de plek van de connector aan duwde liet hij weer wat zien dus ik heb het beeldscherm open gedraaid en een stukje karton op de plek van de connector gezet zodat er constante druk op staat alleen nu zit ik met een ander probleem.
Hij start 6 op de 10 keer niet op.
Als ik de power knop indruk hoor ik 3 seconden de harde schijf en de van. Het ledje van de powerknop brand ook en de harde schijf led brand ook die drie seconden alleen normaal zie ik dan het logo van de laptop en gaat hij dan verder met windows maar dat doet hij dus niet. Ik krijg hem ook alleen aan als ik de lader er in heb zitten. Normaal niet zo'n probleem alleen ik ga eind april naar Frankrijk en dan rijd de vader van een van mijn vrienden maar we hebben alle drie een internet usb ding gekocht met zon simkaart erin etc etc en dan willen we gaan gamen onderweg maar dat gaat dus niet lukken als ik hem niet opgestart krijg in de auto.
Heeft er iemand de gouden oplossing?
Vriendelijke groet Daniel

Verplaatst van bios naar laptops

Hallo

Verwijder eens de batterijpack , en probeer dan eens om de laptop op te starten.

Veel laptops weigeren om op te starten indien er een defekte (kortgesloten) batterijpack is ingeplugd.

"en dan willen we gaan gamen onderweg maar dat gaat dus niet lukken als ik hem niet opgestart krijg in de auto."

De hoofdoorzaak van voortijdig sneuvelen van een harddisk ---> trillingen en bruuske schokken.

Harddisk fabrikanten zien/lezen dit uiteraard graag --> is goed voor de verkoop.

Een nieuwe battery voor dit toestel is niet zo duur ... +/- 30 €

http://www.benl.ebay.be/itm/NOTEBOO...terzubehör_Notebook_Akkus&hash=item565e3a987c

Peter

Waar zit deze batarijpack dan?
mvg Daniel

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

"Waar zit deze baTTErijpack dan?"

Gezien de omvang , en het inplugsysteem ....

Onderaan de laptop.

Peter

Laat dat laatste bericht maar zitten ik dacht dat ronde bios baterijtje

En ik heb trouwens dyslexie dus sorry voor de spellings fouten

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan