Laptop start niet van bootable DVD/CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

HermanHM

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2014
Ik heb een probleemloos bruikbare XP schijf geheel gewist (overschreven met nullen of enen met Killdisk) en daarna geformatteerd. Nu wil de laptop niet opstarten van een bootable Windows7 DVD. Het plan was om dat OS te installeren. Ook van een extern DVD station kan niet geboot worden. Er vind wat gerommel plaatst in het DVD station, lampje flikkert, je hoort hem draaien en valt uiteindelijk stil.
Ik krijg de boodschap
" Reboot and Select proper Boot device
or Insert Boot Media in selected Boot Device and press key "
In de BIOS staat de volgorde steeds goed.
Hoe kan dit opgelost worden??
Een eventuele BIOS update is ook niet mogelijk omdat NIETS van deze laptop wilt opstarten (er zit helaas geen diskettelezer meer in).
N.B. Alle bootable CDs/DVDs die op deze laptop niet te booten zijn, zijn dat elders wel!! Er moet dus iets mis zijn met deze (Fujitsu AMILO M7405) laptop. Sinds ik de schijf schoonmaakte en opnieuw formatteerde is het dramatisch mis.

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Lijkt of de speler defect is voor die tijd niets gemerkt van niet lezen of zo?

Dat was ook mijn vermoeden, vandaar dat ik het via een extern station probeerde, maar ook dat haalde (nog?) niets uit.
Eerdere problemen met de DVD/CD stations herinner ik me niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Kan je dan wel nog opgeven waar hij van moet opstarten dat is me niet helemaal duidelijk.

Ja, dat zet je in de BIOS en daar kwam ik via F2

Hoi,

En staat de optie usb opstart erbij dan? even voor de zekerheid

Niet met zoveel woorden. Wel: Removable Device. Dat heb ik als eerste gezet en het lijkt er welzeker op dat hij eerst naar mijn via USB poort aangesloten DVD station gaat.

Hoi,

Even als Moderator een quote is om op iets te attenderen en is niet nodig zo dus daarom wat quotes verwijderd

En misschien een usb stick proberen wie weet hij zou het wel moeten doen maar soms zijn pc's dingen die net iets niet willen

Laatst bewerkt:
Inmiddels via allerlei instructies een bootable USB stick (met een copy van de W7 .iso DVD) gemaakt, maar daarmee kom ik nog steeds niet veel verder.
Krijg nu de boodschap
"Invalid partition table"
terwijl ik e.e.a. toch goed heb geprepareerd/geactiveerd e.d., volgens mij.
Zal nu nog eens gaan proberen om een harddisk (via een andere computer) te voorzien van de installatiesoftware van W7 en die in de laptop te plaatsen (als ik wist hoe ik mijn Amilo M7405 kon openmaken). Ik vind nog nergens een Service manual of instructies hiertoe.

De harddisk had ik toch nog snel gevonden en eruit gehaald. Op een andere computer daar alle Windows7 bestanden opgezet en toen teruggeplaatst en EUREKA het werkt nu en heb Windows7 kunnen installeren.
Er is dus overduidelijk iets mis met mijn DVD station. Jammer, maar het zij zo en er is mee te leven.

Status kan dus naar opgelost!
IK, nieuweling hier, zie niet WAAR IK dat kan doen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan