Ik heb een probleemloos bruikbare XP schijf geheel gewist (overschreven met nullen of enen met Killdisk) en daarna geformatteerd. Nu wil de laptop niet opstarten van een bootable Windows7 DVD. Het plan was om dat OS te installeren. Ook van een extern DVD station kan niet geboot worden. Er vind wat gerommel plaatst in het DVD station, lampje flikkert, je hoort hem draaien en valt uiteindelijk stil.
Ik krijg de boodschap
" Reboot and Select proper Boot device
or Insert Boot Media in selected Boot Device and press key "
In de BIOS staat de volgorde steeds goed.
Hoe kan dit opgelost worden??
Een eventuele BIOS update is ook niet mogelijk omdat NIETS van deze laptop wilt opstarten (er zit helaas geen diskettelezer meer in).
N.B. Alle bootable CDs/DVDs die op deze laptop niet te booten zijn, zijn dat elders wel!! Er moet dus iets mis zijn met deze (Fujitsu AMILO M7405) laptop. Sinds ik de schijf schoonmaakte en opnieuw formatteerde is het dramatisch mis.
Ik krijg de boodschap
" Reboot and Select proper Boot device
or Insert Boot Media in selected Boot Device and press key "
In de BIOS staat de volgorde steeds goed.
Hoe kan dit opgelost worden??
Een eventuele BIOS update is ook niet mogelijk omdat NIETS van deze laptop wilt opstarten (er zit helaas geen diskettelezer meer in).
N.B. Alle bootable CDs/DVDs die op deze laptop niet te booten zijn, zijn dat elders wel!! Er moet dus iets mis zijn met deze (Fujitsu AMILO M7405) laptop. Sinds ik de schijf schoonmaakte en opnieuw formatteerde is het dramatisch mis.