Laptop start niet vanaf DVD op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Hallo,
Ik heb hier een Gateway NE71B laptop welke ik graag in de veilige vanaf de DVD wil laten opstarten maar dit wil niet lukken.
Heb in de BIOS het opstarten vanaf de dvd als eerste opgegeven maar toch lukt het niet.

Zijn er nog andere manieren om dit te doen?

a. Hoe weet je zeker dat die DVD opstartbaar is? Heb je dat al getest op een andere computer/laptop?
b. Ik vermoed dat je een UEFI bios hebt, en dan moet je diverse zaken afzetten voordat je van DVD kunt opstarten.
de handleiding1 en (W7-variant) de handleiding2 zeggen niets over de BIOS instellingen, dus dat moet jij maar melden wat daar allemaal te zien is.
c. Als je (nu) nog in Windows kunt komen kun je het opstarten in Veilige modus ook nog regelen via msconfig.exe, tabblad Computer opstarten, optie Opstarten in veilige modus.
d. Opstarten in Veilige modus zou ook moeten kunnen door de F8 toets vast te houden bij het opstarten van Windows (Windows 8), danwel Shift-F8 toets vast te houden (Windows 8.1).

Tijs.

Sorryyyy, er staat een fout in de tekst en het woordje veilige moet weg.
Ik wil de laptop vanaf de DVD laten opstarten.
Op een andere computer start de DVD wel op

Laatst bewerkt:
Dan geldt alleen tip b.
Ik vraag om de opties in de BIOS, ik krijg die niet van je. :rolleyes:
Kijk voor een voorbeeld hier waar je Secure Boot op Disabled moet zetten en evt. ook de optie Boot List Option op wat anders dan UEFI.
Uiteraard kunnen de opties in jouw BIOS anders zijn...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Welke opties heb je als je die in foto 3 gegeven "Boot Mode" aanklikt?

De dvd dient de uefi boot bestanden te hebben wil je het op deze instellingen kunnen booten, zie b van @dnties.

Welke opties heb je als je die in foto 3 gegeven "Boot Mode" aanklikt?

Snap niet goed wat je bedoeld.
Als ik de computer opstart en tijdens het opstarten dan op F12 druk krijg ik het onderstaande scherm.
Daar kan ik dus weinig mee.

IMG_20160423_193248_zpsq9qh9eh1.jpg

De dvd dient de uefi boot bestanden te hebben wil je het op deze instellingen kunnen booten, zie b van @dnties.
Wat ik hiermee moet doen snap ik niet.

Op foto 3 staat boven "boot mode" en erachter UEFI, die is blauw dus er zijn meer opties, welke?

Heb het niet over F12 gehad maar welke opties heb je daar dan? alleen die windows boot manager?

Het is een UEFI wat eerst bios werd genoemd, als die als boot staat dan dienen er uefi boot bestanden op het medium te staan.

Indien de UEFI op CSM of legacy dan kun je elke bootmedium gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan