laptop start niet via accu

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
vorige week heb ik een PackardBell Easy Notebook K5300 gekocht; nog niet eerder met de accu gewerkt, gisteren had ik problemen met het starten van mijn laptop via de accu, dit ging nl niet,
WXP startte niet, er verscheen een melding, dat er een hardware/software fout was opgetreden,
als ik via het lichtnet (adapter) startte dan lukte het;
daarom gisteren de herstel cdrom gedraaid om weer de fabrieksinstellingen terug te krijgen,
geprobeerd met de accu op te starten en jahoor, xp startte nu dus wel.
Daarna heb ik NIS2005 - SP2 geïnstalleerd en geupdate, dit allemaal via de accu,
op een gegeven ogenblik kwam een waarschuwing dat de accu bijna leeg was, dit was ook normaal na 1 uur en 30 minuten,
dus overgegaan op het lichtnet, door de adapter weer aan te sluiten,
toen heb ik nog de Logitec muis - WMP10 - PSP8 - Office2003 - MSN - Ad-Aware SE en een programma Horoscoop geïnstalleerd, intussen was de accu weer opgeladen, dus de pc afgesloten.
Maar nu: vandaag startte ik de laptop opnieuw via de accu en alweer die melding dat er een hardware/software fout was opgetreden (?)
Kan dit nu te maken hebben met de geïnstalleerde programma's of sp2 ?
Vreemd is het wel, want via het lichtnet start XP wel op en werkt de laptop en programma's dus wel. Ook is de accu vol.
Wat kan ik doen, om met de accu te kunnen werken ?
m.vr.gr. John

Hallo

Lijkt mij een probleem te zijn met de batterijpack.....

Blijkbaar kan die de benodige inschakelpiekstroom niet leveren ...

Mits dit een nieuwe p.c. betreft , en dergelijke batt.packs niet echt goedkoop zijn , lijkt mij de eerstvolgende logische stap ... retour p.c. shop , en garantie "claimen" .

Uiteraard kun je zelf beginnen "m.c. gyveren" , maar gezien de symptomen , en zekerlijk gezien dit een recente aankoop is .... "garantie" ...

Peter

ik vergat te melden, dat ik al terug was geweest met die laptop en de verkoper zij dat ik de herstel cd maar moest gebruiken om de fabrieksinstellingen terug te zetten, dan zou het denkelijk verholpen zijn, dit dus gedaan, maar dus zonder resultaat.
ook heb ik gehoord dat het een bios probleem zou kunnen zijn en de bios zou moeten updaten, maar dan denk ik, een nieuwe laptop zou toch uptodate moeten zijn en zelf een bios updaten vind ik te riskant,
dus dan toch maar terug naar de leverancier ?
m.vr.gr. John

Nieuwe laptop.
Terug naar de pc boer en je niet met een kluitje in het riet weg laten sturen.
Je hebt garantie.
Als dat niet helpt, bellen met de fabrikant - importeur.
Maar is een slechte pc boer als ze je met zo'n opmerking wegsturen.
Is geen windows fout maar een hardware fout.

Hallo

Het "flashen" v/d b.i.o.s. , zou ik ZEKER niet doen , zeker gezien het feit dat dit een nieuwe p.c. betreft met garantie ....

Ik vermoed dat men zich in de betrokken winkel eronderuit probeert te praten.

Het "flashen" v/d b.i.o.s. resulteert meestal in een "garantieverlies" !!!!!!

Indien dit wel dient te gebeuren volgens de verkoper , laat hen dat dit maar doen ....

Laat zij maar bewijzen dat na een "recovery" de betrokken p.c. perfekt werkt , vermoed echter dat er meer aan de hand is hoor.....

Laat dit "defekt" ook op papier zetten om eventuele later voor komende defekt "claims" te kunnen hard maken....

P.s.: wat weet de "fabrikant " te zeggen ????

Peter

ik heb vanmorgen tel contact gehad met packardbell en dit probleem werd veroorzaakt door SP2,aangeraden werd de bios te updaten en het probleem zou verholpen zijn. Dit dus gedaan en de laptop start nu dus weer via de accu op.
dank voor de info, john

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan