laptop start niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter cigun
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cigun

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2007
Hoi,
Sinds vanochtend start mijn laptop niet. Hij gaat over naar statup repair maar daar lukt het niet om t repareren hij geeft aan "Boot critical file d:\Windows\system32\ drivers\amdxata.sys is corrupt" en elke keer als de lap opnieuw start gaat hij naar opnieuw naar startup repair en herhaalt hij de boven genoemde proces.
Het gaat om een Sony vaio Sve1511d1ew
Ik hoop echt dat iemand kan helpen, heb belangrijke bestanden op mn pc :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan wordt het Windows opnieuw installeren. Maar de kans is dat dit veroorzaakt wordt door een corrupt onderdeel van je HDD, dus mogelijk moet er ook een nieuwe schijf in.

Probeer eens een systeemherstel.
Bij het opstarten op paar keer op F8 klikken, en kies voor veilige modus.
Na het opstarten in veilige modus naar systeemherstel ( type dit in het zoekvak van start ) en zet hem terug naar een datum toun dit euvel nog niet optrad.

@tinussss is het ook niet meer mogelijk om de bestanden later via een professionele expert over te zetten? Dus is mn hdd helemaal dood ?

@coenraad ook al zet ik hem in veilige modus, laptop gaat alsnog naar startup repair en dan herhaalt het probleem zich weer.

Dat je HDD dood is, is zeker niet te zeggen.
Bouw hem uit en hang hem middels een sata/ide usb verbinding aan een andere computer.
Als je geluk hebt, kun je de bestanden overzetten naar betreffende computer.

Nog een mogelijkheid is, een Hiren's boot cd downloaden, image mee branden en daarmee opstarten.
Kun je je schijf controleren, en je bestanden overzetten naar bv. een usb HDD of stick.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan