Laptop start niets meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

jblommerde

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Beste Helpers,

Ik heb hier een laptop (HP Pavilion DV9313) en als ik die aanzet gaan alleen alle lampjes branden.
Ik zie het beeldscherm iets lichter worden (je ziet dat hij aan staat) maar vervolgens gebeurd er totaal niets meer.
Ik kan dus ook niet in de Bios komen en hij geeft ook geen enkele melding.
Kan ik nog wat proberen te checken ?? (behalve totaal spanningsloos maken want dat heb ik reeds gedaan) of........ is hij overleden ???

Graag jullie deskundigheid !!!

groeten Jac

Met spanningsloos heb je toen zowel de stroom als de accu uit de laptop gehaald ?

Ja, Mikeo ik heb hem compleet spanningsloos gemaakt Voeding los, accu eruit, 10 x op de aan/uit knop gedrukt zodat eventueel "rest" spanning eraf ging, vervolgens 10 minuten spanningsloos laten staan, en toen weer terug opgestart, echter met hetzelfde "slechte" resultaat.
Kortom, wel spanning op alle lampjes enz...echter geen bios en dus geen setup mogelijk en dus helemaal al geen operation systeem.....
Ik vrees het ergste.....

gr.
Jac

Hallo

Jammer genoeg geen vermelding van voorafgaande symptomen ...

Dus ... een gokje .

Een defekte "kortgesloten" batterij kan ook dergelijke symptomen veroorzaken...

Start dus eens deze "portable" op zonder de interne batterij .

Peter

Beste Peter,

Ook jij bedankt voor je reactie, maar ook dit heb ik al gedaan, nog steeds hetzelfde probleem, slechts alle ledjes gaan branden, geen bios setup mogelijk geen beeld geen errormelding.
Inmiddels heb ik een mail gestuurd naar HP, misschien dat zij me kunnen helpen.

Bedankt voor je reactie,
Jac

Hallo

Werkt de c.p.u. koeling ??? (werkt deze ventilator??)

Peter

Nee Peter.....die werkt niet......brengt je dat op een idee ???

graag !!

groetjes
Jac

Hallo

Uiteraard , op meerdere ideeen zelfs ...

Veel , om niet te zeggen alle recente motherboards weigeren op te starten indien de c.p.u. cooler geen "feedback" geeft naar het motherboard dat deze wel efffektief draait .

Deze cooler (ventilator) is b.v.b. defekt , of kan gewoonweg vast zitten...

De geschiedenis , voor dit uiteindelijke defekt , kan uiteraard nog meerdere , nuttiger ideeen te voorschijn toveren.

En ... uiteraard wat weet h.p. u intussen hierover te vermelden??

Peter

Laatst bewerkt:
Nou Peter,

Misschien een wat late reactie, maar ik heb verscheidene malen met HP contact gehad, en uiteindelijk kreeg ik dan iemand aan de telefoon die wist te vertellen dat dit een zeer vaak voorkomende klacht is bij deze serie van de HP Notebooks.
De uiteindelijke oorzaak is de videokaart, echter deze zit "onboard" dus het gehele moederbord moet vervangen worden.
Nou moet ik ze bij HP meegeven dat ze hierin heel sportief zijn, want ondanks dat de laptop niet meer binnen de garantietermijn zit, gaan ze hem toch als "binnen de garantie zijnde" repareren.

Bedankt voor het meedenken en hopende je weer wat informatie te hebben gegeven,

groeten Jac

PS IK ZET DE VRAAG ALS OPGELOST

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan