Laptop start op maar scherm blijft zwart, help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

danielle7

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2014
Berichten
6
Hoi forumgebruikers,

Ik ben hier nieuw dus hoop dat ik dit bericht in het goede forum plaats.

Ik heb een laptop van packard bell Easy note TJ71/
Dat mijn laptop wat ouder en trager is wist ik zelf ook, alleen dat hij ermee zou stoppen had ik niet verwacht.
Als mijn laptop aan staat dan doe ik wel eens het scherm naar beneden als ik even iets anders ga doen. Ik heb heel de dag zitten werken op mijn laptop, ik heb even mijn laptopscherm dicht gedaan en wilde hem vanavond weer openen. Mijn laptop start wel op, het lampje gaat ook branden maar geen beeld?

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
- Accu eruit
- de FN toets met andere F toetsen.
- de laptop uitzetten.
- Ook heb ik een zaklamp op het beeld gezet en dan zie ik niets.
- Ik ben naar een vriendin gereden om mijn laptop op haar computer scherm aan te sluiten, maar dan staat er geen video input.

Er staat belangrijke spullen op en die wil ik graag terug hebben.

Hopelijk kan iemand mij helpen? Alle tips zijn welkom.
 
Hallo

In deze laptop zit een sata 2.5" harddisk.

Dit :

http://www.benl.ebay.be/itm/130917444924?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Of:

http://www.benl.ebay.be/itm/Dual-US...ing_Drive_Cables_Adapters&hash=item2c6d4b6c39

Is prima bruikbaar om de data veilig te stellen.

Mocht deze laptop langdurig te heet zijn geworden door b.v.b. stofophoping , kan het zijn dat de g.p.u./motherboardchipset van het motherboard is losgekomen.

De c.p.u. fan maakt dan uiteraard hoge toeren , waar wel geen melding van wordt gemaakt.

Een defekt datakabeltje tussen het motherboard is zo goed als zeker uitgesloten , mits je op een extern scherm ook geen beeld hebt.

Wat je nog kunt proberen :

Met een volledig spanningsloos toestel (batterij en netadaptor verwijdert) gedurende +/- 1 min de power on drukkop indrukken.

Op deze manier wordt zo goed als alle elektronika op het motherboard spanningsloos.

Persoonlijk denk ik niet dat dit zal helpen , maar niet gewaagd ...

Peter
 
Bedankt voor de snelle reactie,

Ik heb niet zo heel veel verstand van computers, de links die je stuurt i.v.m. veilig stellen data, hoe ga ik dat doen zonder beeldscherm?

Hij was wel warm de computer, maar dat is hij bijna altijd als ik er een dag op werk, dat zou dan in principe niet het probleem moeten zijn toch?

Ik heb de accu wel al verwijderd en de aan/uit knop 15 sec ingedrukt gehouden, dit werkte niet. De andere, dat zal wel de netadapter zijn, krijg ik er niet uit.
 
Hallo

"de links die je stuurt i.v.m. veilig stellen data, hoe ga ik dat doen zonder beeldscherm?"

De bedoeling is .... om de harddisk van de defekte laptop aan te sluiten d.m.v. interface (usb) op een werkende p.c.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan