Laptop start soms niet goed op

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartmill

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Ik heb sinds een aantal maanden een laptop die niet altijd goed opstart. Hiermee bedoel ik het volgende:

Een van de instellingen die ik heb is dat als ik de klep open, de laptop automatisch opstart (en bij het sluiten automatisch afsluit). Soms zie ik alleen het lichtje van de aan- en uitknop oplichten (samen met het lampje van de num lock & caps lock) en deze blijven branden. Laptop lijkt vervolgens niet op te starten (scherm blijft zwart).

6 seconden de aan- en uitknop inhouden om de laptop af te sluiten en (direct) opnieuw opstarten werkt niet. Vaak als ik enige tijd wacht (of de batterij verwijder en weer terugzet) start hij wel weer op.

Wat zou dit kunnen zijn?

Laptopinfo:
Toshiba Satellite L50D-B-166
Windows 10

Indien er meer info nodig is, hoor ik dat graag. Bij voorbaat dank.

Verwijder de (eigen ingestelde) energieinstellingen eens / breng alles eens terug naar de standaard en start opnieuw op. Stel het energieschema opnieuw in en kijk eens wat er dan gebeurt.

Dit zal ik eens doen en kijken of het dan niet meer voorkomt. Moet overigens zeggen dat het ook al een aantal dagen niet meer is voorgekomen. Het lijkt ook random, hoewel ik me dat niet kan voorstellen..

Verwijder de (eigen ingestelde) energieinstellingen eens / breng alles eens terug naar de standaard en start opnieuw op. Stel het energieschema opnieuw in en kijk eens wat er dan gebeurt.

Een hele tijd nergens last van gehad,het werkte gewoon prima. Kort geleden kreeg ik het probleem weer. Toen heb ik de instelling weer naar fabrieksinstellingen gezet. Echter blijft het probleem zich nu voortdoen.

Batterij eruit halen (soft reset?) als hij uit staat, helpt op zich wel.. Alleen aangezien dat twee schroefjes zijn is dat toch wel irritant.

Heb je misschien (of iemand anders?) een ander idee?

Vanochtend merkte ik ook dat de laptop opeens uit zichzelf was opgestart?

Geen idee of dat er iets mee te maken heeft, maar ik vermeld het toch maar even..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan