Laptop start soms niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

hallootje

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2006
Hoi,

Een tijdje geleden heb ik een laptop van kennissen gekregen die het volgens
hun niet meer deed. Echter nadat hij hier in het stopcontact zat deed hij het wel!

Klaar dacht ik...

Nu werkt hij soms wel en soms niet.
Tijd terug een week gedaan, veel gebruikt ook toen en nu doetie niks.

Ik heb de accu er nu uit en dan doet hij ook niks.
Hij geeft aan dat hij aan het stopcontact ligt (lampje brand), maar als ik op de
power-on knop druk gebeurd er niks, het lampje brand dan even 1 sec, net alsof hij daarvoor geen stroom genoeg heeft dus. De accu schijnt bijna op te wezen, maar dan nog hoort hij het te doen als hij gewoon in het stopcontact zit!

Wat te doen?

Merk:
HP Pavillon ZD7000

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Hallo

Persoonlijk mis ik merk/typenr/ouderdom v/d laptop.

Dit had bepaalde punten die ik nu wel aanhaal kunnen uitsluiten.

Leverd de bijgeleverde netadaptor wel altijd spanning ???

Controleren d.m.v. multimeter , of indien er een indikatieled op deze mocht zitten , brand deze wel altijd??

Krijg je b.i.o.s. foutmeldingen ?? "error beeps"

Veel voorkomend euvel bij al iets oudere laptops is gescheurde solderingen (motherboard) v/d voedingsconnector , indien je deze voorzichtig beweegt , maakt deze dan soms wel beter kontakt ,waardoor het wel opnieuw werkt.

Werkt de c.p.u. cooler wel en is deze stofvrij ??(veel p.c.'s starten niet op indien defekt)

Peter

Sorry, had een ander topic en daar stond het in en nu vergeten bij te zetten ;)

Is dus een HP Pavillon ZD7000 van 5-6 jaar oud denk ik.

De indicatieled op de adapter brand en blijft oko gewoon branden, bij de laptop gaan alle lampjes 2 sec branden als ik hem aandruk en dan alles uit.

Ik kom dus niet eens in het bios oid, hij gaat nu gewoon niet aan ;)

Ik kan hem wel 'ns open halen en naar die connector kijken want een tijdje terug heeftie het wel goed gedaan en nu ineens niet en daarvoor ook niet ;)

Ik zal dan ook ff kijken of de cpu koeler werkt!'

Bedankt tot nu toe!

Kreeg zelf alles niet voor elkaar dus ben ff naar een maat gegaan,
daar alles uit elkaar enzo, moederbord is dus stuk.

Valt niks aan te zien, maar de powerconnector zit gewoon gesoldeerd aan het mobo
dus daar zit verder niks tussen.

De adapter geeft een contstante stroom, dus er moet iets mis zijn met het mobo, de voeding dan.

Nieuw mobo kost 185e, en daarbij zitten er al een tijdje verticale strepen door het beeld.

Denk dus dat het over en uit is :(

Ga de losse onderdelen die goed zijn verkopen en de rest gaat prullenbak in:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan