Laptop start soms op, maar vaak niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mumzel

Moderator
Forumleiding
Hoofdbeheerder
Lid geworden
17 dec 2000
Vaag probleem. Ik zoek eigenlijk de richting waarin ik moet zoeken. Ik heb een Medion MD41300 die zomaar ineens af begint te sluiten ( wordt niet te warm, cooler is schoon en de cooler blijft constant rustig draaien. ) Soms kun je er een hele tijd mee werken en dan wil ie weer helemaal niet opstarten. Format c heeft niet geholpen, een andere harde schijf en daarna verse install ook niet. Er staan geen fouten in de eventviewer. Soms komt er een BSOD maar daar staan dan geen specifieke gegevens in. Vaak is dat scherm er niet. Er is geen enkele setting die dat zou moeten veroorzaken en dan natuurlijk het belangrijkste: Hij deed het ineens....:D Is niets aanwijsbaars aan vooraf gegaan. Of het zou moeten zijn dat ik hem open had laten staan en dat hij uit was toen ik terug kwam. Ik dacht dat hij leeg was, maar dat was dus niet zo. Na een dag aan de lader: zelfde probleem. Accu is nieuw.

PS. Gaarne geen grappen ( of 'wijsbedoelde'' opmerkingen) over mijn laptopmerk ;)

Werk je alleen op de accu met deze laptop?

Even zitten googelen maar er zijn veel mensen die problemen hebben of hadden met deze laptop

euhhhhh o nee geen grappen

Nee, toen ik hem had laten aanstaan wel, maar ik gebruik hem ook met de lader er aan. Maakt niets uit. En ja, Googelen is het eerste dat ik doe als ik een probleem heb, maar ben helaas het mijne niet tegen gekomen :confused:

Je heb gedaan wat je moest doen om hem lekker te laten draaien,enige wat ik kan bedenken dat het een moederbord defeckt is,ergens een slechte aansluiting!noem het maar op kan van alles zijn..........maar misschien dat zich nog iemand werkt met een idee:o

Je zou een andere(lichtere) windows kunnen proberen,bijvoorbeeld 2000.........wellicht helpt dat!

Proberen kan geen kwaad. Moederbord was ik ook al bang voor....

geheugen eruit en er weer in al geprobeerd. Ook ander geheugen erin gaf geen oplossing....

drukte te snel op enter: memtest was ok

Denk dat het dan niets anders is dan een kabel breuk.!
Hij slaat zomaar op zwart zeg je? of staat bevroren?
Zal je moeten zoeken in de bedrading van voeding naar de HD.

Hij hangt zichzelf mét beeld en valt dan uit. Dat is de afsluit fase. De weeropstart fase is verschillend: soms blauwscherm, soms helemaal niks een keer of 10 achter elkaar, soms hangen tijdens booten...en soms gaat het goed :) Meestal krijg je niets te zien. Zelfs geen bios. ( maar er 'zoemt' dan wel genoeg. ) dat kan 5 minuten duren of een uur... als je geluk hebt start hij dan zomaar op en kun je er weer even of een paar uur mee verder.

Je kan er véél van zeggen, maar hij houdt je bezig :D

Blijf ik bij mijn mening.

Volledig uit elkaar en nakijken.(geen garantie meer natuurlijk?)

Kan ook zijn het Nederlandse klimaat

Hij is volledig uit elkaar gehaald. Heb ik het mis als er geen harde schijf inzit, je dan toch in de bios moet kunnen komen? dat doet hij ook niet.

Als de Bios niet op de HD staat ,moet dat kunnen. JA

Raar geval hoor

Raar geval hoor

Ik zou ook wel eens een normaal geval willen :D:D:D

Ik denk dat ik maar naar een laptopfreak opzoek ga... misschien dat die er nog iets mee kan. Ik vind het doodzonde als dit het einde zou zijn. 1500 € ... aanschafdatum 25-2-2004
Da's 500 € per jaar.

Laatst bewerkt:
JA als gratis kan:D

Weet je wat hun uur tarief is.!

In Gevraagt op Marktplaats.....Laptop Freak gezocht

Geen idee van dat tarief... maar ik weet wel dat ik hem gemaakt wil hebben :D

Update, Ik heb hem weggebracht om te kijken wat er aan mankeert. Ik houd je op de hoogte wat er aan de hand was, dan kun je zien of je in de goede richting zat ;)

:D ja dus. en toch weer nee. Ik heb de laptop weggebracht en ze kwamen tot de ontdekking dat het geheugen kapot was ( 2x256) dus hadden ze er 1 x 512 nieuw in gezet. Toen ik hem ophaalde hoorde ik dat verhaal en zei gelijk, doe me nog maar zo'n latje dan. Die zet ik er zelf wel in. Hij liet zien dat hij met dat latje van 512 perfect werkte. Thuis gekomen bleek dat mét dat latje van 512 erbij de laptop het wéér niet deed. Zonder dat latje wel. Mijn conclusie: slot kapot. Ik ben dus terug gegaan en heb die 2x 512 omgeruild voor 1 x 1 gig in het goede slot en nu doet hij het weer :thumb:

Je zou een andere(lichtere) windows kunnen proberen,bijvoorbeeld 2000.........wellicht helpt dat!
Ik heb er zelfs Vista op gedraaid, en die had ik er op laten staan ware het niet dat ik een bepaalde driver niet kon vinden. Maar het werkte goed:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan