Laptop start start niet meer op en gaat telkens aan en uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiller07

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Mijn acer laptop van 3 jaar oud gaat sinds kort bij het aanzetten weer uit na 5 seconden en direct weer aan en dit herhaald zich steeds en gaat dus helemaal niet aan. Beeldscherm blijft ook gewoon zwart. In het begin toen dit voorkwam ging ie op een gegeven moment wel aan en leek t alsof er niks aan de hand en Windows meldde helemaal niks. Ik heb m dus opengemaakt en gekeken of er veel stof in zit, maar dit viel wel mee en heb de ventilator een beetje stofgezogen. Hierna ging ie dus helemaal niet meer aan.

Weet iemand wat hier aan de hand is?

Laptop is een acer 6530, AMD turion dual core 2ghz, 4gb ram en draait op Windows 7 professional 32- bit.

Groet Piet

Ik heb dit probleem ook gehad maar dan op mijn computer. Mijn vader en ik hebben hem toen opgestuurd voor reparatie, waar we te horen kregen dat dit voorkwam als je je PC niet normaal uit zette (door de aan/uit knop in te houden). Wij hebben hierna een back-up gemaakt van mijn computer en toen dit nog een keer voorkwam hebben wij hem geformateerd en vervolgens met de back-up weer '"gemaakt".

Over laptops weet ik niet zoveel maar dit lijkt op hetzelfde probleem, dus denk ik dat als je nog garantie hebt, je hem moet laten maken.

Ik hoop dat dit je helpt. Zo niet, dan hoop ik dat je snel je antwoord krijgt.
Ik wens je veel geluk.

Laatst bewerkt:
Dankjewel voor je reactie, een jaar terug sloot de laptop wel vaak niet goed af, omdat deze toen vaak uitviel doordat hij te warm werd. Maar dat is de laatste tijd niet meer voorgekomen.

Laptop draait op Windows 7 professional 32-bit.

Hoi !

Een Acer van 3 jaar oud.....tja...

Opstarten van de Win 7 DVD, kiezen voor Repair - opstartherstel.

Wel even de CD/DVD-speler als eerste in de opstartvolgorde zetten.

Greetz,

Harry.

Al geprobeerd, maar scherm blijft zwart en kan dus nergens iets instellen. Ik kan nergens komen, ook niet in de bios.

dat word het moederbord bakken in de oven op 200 graden
Acer laptops zijn met dit probleem zeer bekent en vandaar dat ik ze nooit zal aanraden

echter is reflowen een tijdelijke optie ga er dus niet vanuit dat je laptop nog lang mee zal gaan

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties

Ligt niet aan de accu denk ik, want hij staat gewoon op netstroom.
En wil zeker weten dat de grafische chip stuk is alvorens ik m opstuur. Kan t niet liggen aan de processor? Koelpasta op ofzo

ja letterlijk een moederbord in de oven stoppen
[video=youtube;G65-ncBxdHA]http://www.youtube.com/watch?v=G65-ncBxdHA[/video]
het zorgt ervoor dat alle soldeer connecties weer goed aangesloten zijn waardoor de laptop weer goed functioneert

maar als je nog garantie hebt maak daar dan gebruik van!

Laatst bewerkt:
Haha dat is een beetje te ver gegrepen voor mij! Breng m wel even naar een computerwinkel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan