laptop start steeds opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monatjuh

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2008
Ik heb sinds een een paar dagen ineens dat mijn laptop (met windows vista) steeds opnieuw opstart of blijft hangen in zijn opstarten.

Heb het vinkje opnieuw opstarten al weggehaald maar dan krijg ik na het opstarten een blauw scherm en doet hij niets meer.

Weet iemand misschien een oplossing?

Groetjes Monique

Beste Monique,
dit soort problemen ontstaat in 99,9% van de gevallen nooit "zomaar". In die 99,9% van de gevallen is er een "gebeurtenis" aan voorafgegaan. Zo'n gebeurtenis kan een hardwarematige, maar ook een softwarematige oorzaak hebben.

Een gebeurtenis kan bijv. zijn:
- installeren van nieuwe hardware,
- installeren van nieuwere drivers
- downloaden en installeren van "iets"
- anders.................

Welke gebeurtenis zou bij jou van toepassing kunnen zijn?

Behoor je tot de "ongelukkige" groep van 0,1% dan zou er hardwarematig iets kapot kunnen zijn: geheugen, videokaart, voeding etc. etc., maar vooralsnog schaar ik het probleem onder de 99,9%.

Als je geen gebeurtenis kunt beschrijven, daar waar je wel meent dat er "iets" is gebeurd direct voorafgaande aan het probleem, voer dan in de veilige modus systeemherstel uit en herstel de machine naar een dag en datum van vóórdat het probleem zich manifesteerde.

Opstarten in de veilige modus doe je middels indrukken van F8 tijdens het opstarten van de machine.

Ik heb er wel een spelletje op gedownlood van zylom die je 60 minuten kan spelen en er ook weer afgehaald sindsdien doet hij dit.

In de veilige modus start hij wel, systeemherstel doet hij wel maar tot 5 december en niet verder terug en het is voor 5 december gebeurd.

Probeer het even uit (herstel naar 5 december) wie weet.

Check ook even in apparaatbeheer of daar "rare" dingen te zien zijn.

het lukt niet op hem terug te zetten.

Ik heb hem nu wel aan de praat maar ik heb wat foutmeldingen gevonden

6.0.6000.2007682
mini 120708-02 dmp
sysdata.xml
version.txt

als ik mijn usb poort gebruik schakelt hij ook weer uit

Wat staat in dat .txt bestand?

Is Windows helemaal up to date v.w.b. de updates?

Laatst bewerkt:
nee hij is niet upto date bij update voor windows staat er telkens mislukt

dit staat er dan steeds

KB955069: Beveiligingsupdate voor Windows Vista

Installatiedatum: ‎14-‎11-‎2008 0:39

Installatiestatus: Mislukt

Foutdetails: Code 800F0816

Type update: Belangrijk

Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld in MSXML (Microsoft XML Core Services) waardoor een kwaadwillende gebruiker een Windows-systeem kan beschadigen en beheer over het systeem kan krijgen. Installeer deze update van Microsoft om uw computer hiertegen te beveiligen. Wanneer u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer mogelijk opnieuw opstarten. Deze update en de bijbehorende licentie zijn onderhevig aan de licentievoorwaarden voor Windows Vista.

Meer informatie:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=128803

Help en ondersteuning:
http://support.microsoft.com

ik kan dat niet meer vinden sorry:confused:

ik heb ook een icoontje op mijn bureaublad staan daar staat onderstaande in

[.ShellClassInfo]
LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21769
IconResource=%SystemRoot%\system32\imageres.dll,-183
[LocalizedFileNames]
Windows Mail (2).lnk=@%ProgramFiles%\Windows Mail\WinMail.exe,-225

Laatst bewerkt:
Tja, zonder foutmelding informatie wordt het lastiger om een beeld van het probleem te krijgen.
De USB opmerking is overigens nog wel een interessante. Wat je nog kunt proberen is om in apparaatbeheer de USB apparaten alle te verwijderen, déïnstalleren en daarna de pc opnieuw op te laten starten (normaal).

Voor de update foutmelding verleent Microsoft gratis ondersteuning (middels de mail) maar daar heb je vooralsnog weinig aan als je de machine niet normaal kunt starten. Je kan dan de instructies niet uitvoeren die een Microsoft techneut je middels de mail verstrekt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan