Laptop steeds trager

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Hallo allemaal.
Mijn laptop met Windows 7 wordt steeds trager. Het geheugen is DDR 4Gb (2GB'2) CPU Intel Core i3 M350 2,27 GHz.
Ik begrijp wel dat steeds meer programma's op komen maar de laatste tijd is het wel een beetje tenenkrommend soms.
Ik heb ook NOD32 erop en scan ook zeer regelmatig met de scanner en ook op spy/malware. Er wordt nooit iets gevonden.
Opstarten gaat steeds langer duren en als ik bijv. een iso bestand ana het uitpakken ben en ik kijk bijv. intussen op internet dan kan ik daar niet scrollen of sluiten want dan lijkt alles vast te zitten. Het lijkt wel of dat uitpakken dan alle energie gebruikt.
Zo ook als ik bijv. een dvd aan het branden ben dan kun je vaak ook bijna niets anders doen. Een dvd branden duurde gisteren zelfs 22 minuten ipv. de gebruikelijk 9-12. Dvd 4x.
Het lijkt soms of er op de achtergrond een of ander zwaar programma mee draait.
Is er iemand die tips heeft want ik ben zelf niet zo bedreven in deze materie.
Het enige wat ik wel eens doe is kijken bij msconfi wat er allemaal opstart maar daar staat mijns inziens niets bijzonders en ook als ik bij taakbeheer/processen kijk staat er niets bijzonders.

Ja gewoon de gebruikelijk programma's die iemand op zijn of haar pc of laptop heeft.
Ik kan toch moeilijk alle programma's hier opschrijven lijkt me.

Je zou bij taakbeheer ook eens ff kunnen kijken welk programma veel geheugen of Cpu gebruikt. Dus ook even "processen van alle gebruikers weergeven" aanklikken.

Goedemorgen,

Ik zou ccleaner eens laten draaien hier kan je ook zien wat er opgestart wordt.

Taakbeheer alle gebruikers.jpg
Taakbeheer.jpg
Hierbij een afbeelding van taakbeheer.
Als ik klik op andere gebruikers dan staat er niets.
Wat betreft CC Cleaner daar heb ik het persoonlijk niet zo op. Omdat mijn Samsung New PC Studio niet wil werken http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/674849-Samsung-New-PC-Studio?highlight= heb ik op advies van Samsung CCCleaner gebruikt maar ik kreeg toen sterk het gevoel dat mijn laptop toen slecht werkte en heb ik mbv. systeemherstel alles terug gezet. Als ik terug denk dan is het voor mijn gevoel toen begonnen.

Laatst bewerkt:
Ik zou toch even links onderin in je taakbeheer "processen van alle gebruikers weergeven" aanklikken. Als het goed is wordt je lijst in taakbeheer dan nog iets langer. Zo op dit moment zie ik weinig bijzonders

We waren gelijk, zie bericht erboven. Ik heb een afbeelding gemaakt.
Ik had onderaan taakbeheer niet gezien processen alle gebruikers ik dacht dat je bedoeld had gebruikers bovenaan.

Helaas kan ik je niet verder helpen denk ik.
Misschien dat iemand anders een oplossing weet meer ik zie niet zoveel bij zonders staan. Misschien moet je toch meer je taakbeheer in de gaten houden als je bv aan het branden bent en kijken wat er zo veel geheugen of cpu vreet.Je zou je vraag ook op http://www.nucia.eu/ kunnen plaatsen. Denk dat ze je daar beter kunnen helpen.

Suc6

Laatst bewerkt:
In ieder geval bedankt.
Die andere website ken ik niet maar ik zal er eens kijken en ook hier nog even afwachten, misschien komt er nog iets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan