Laptop stottert

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsT

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2010
Hallo mensen,

Ik had deze vraag al op een ander forum geplaatst maar kreeg daar helaas geen antwoord.

Ik zit de laatste tijd een beetje met een probleem. Mijn laptop stottert de laatste tijd en ik word er een beetje gek van, en ik ben een beetje ten einde raad. Ik zal zo goed mogelijk mijn probleem hier uit de doeken te doen.

Sinds een week of 2 ondervind ik stotteren tijdens eigenlijk zo'n beetje alles. Zelfs het afspelen van muziek schijnt op sommige momenten moeilijk te zijn. Bij filmpjes afspelen gaat hij ook stotteren. Het is vooral heel irritant tijdens het gamen, wat nu eigenlijk onmogelijk wordt. Zelfs als ik dit bericht typ stottert het zo'n beetje elke 5 á 10 seconden, blijft 1 seconde stilstaan, en gaat dan weer verder. Misschien irrelevant, mijn nichtje zat toendertijd op mijn laptop en heeft wat online spelletjes gespeeld, eigenlijk is het vanaf toen begonnen.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
- Opnieuw opstarten; werkt niet.
- Ik dacht, misschien ligt het aan de HDD dus heb ik een HDD check gedaan, die was positief.
- Misschien een virus of spyware, niet gevonden met Avast!, AdAware en SuperAntiSpyware.
- Grafische kaart driver opnieuw geïnstalleerd, werkte heel eventjes (Zo'n 5 minuten), daarna begon het helaas opnieuw.
- Via taakbeheer gekeken of er intensief gebruik werd gemaakt van processor/geheugen, ook niet het geval.
- Malwarebytes vond ook niets (Behalve een backdoor.bot, die nu weg is), alsmede TDSSKiller, die vond niets.
- Soort van PC optimizer programma gedownload, deze vond wel wat dingetjes, maar heeft uiteindelijk ook niet geholpen.

Computer specs:
Custom MSi GX660
Processor: Intel i7 820Q @ 1.73 Ghz
Geheugen: 6 GB DDR3
HDD: 500 GB Hybrid
Grafisch: Ati Mobility Radeon 5870
Besturingssysteem: Win 7 HP 64bit

Ik zit zelf steeds meer te denken dat mijn videokaart niet meer naar behoren functioneert. Iets anders kan ik eigenlijk niet meer bedenken.

Heeft iemand nog andere ideeën? Want ik heb eigenlijk niet veel zin om alles te herinstalleren, maar als dat moet, dan moet dat. Ik hoop dat iemand nog een goed idee heeft! In ieder geval bedankt.

(Mocht ik dit bericht verkeerd gepost hebben, verplaats het dan naar het correcte forum)

Verplaatst van hardware/overig---->laptops(aankoop)

Succes met je vraag.

Misschien toch de grafische kaart

zonde voor zo'n laptop

heb je er misschien nog garantie op?

En welk merk, model, type, laptop heb je?

Ik heb hem ongeveer een half jaar dus ik heb nog wel garantie. Maar voordat ik hem terugstuur, zou ik zelf toch nog wel even alles willen herïnstalleren, om te kijken of het toch misschien iets anders is. Het kan ook nog steeds een softwarematig probleem zijn, maar zoals gezegd, raak ik een beetje uit ideeën.

Het is een MSi GX660, maar aangepast (Staat ook in de post :) )

Maak eerst foto's van je laptop voordat je hem opstuurt:thumb:. Als er straks krassen op zitten kun je bewijzen dat dat door hun komt en niet door jou. Ik hoor namelijk vaak van dat soort geintjes op dit forum dat ze hun laptop met krassen terug kregen en dat niet konden bewijzen dat dit tijdens de reparatie is gebeurd:(.

Dat zal ik zeker doen, je weet immers maar nooit natuurlijk.

In ieder geval, al denk ik dat het probleem bij de GFX kaart ligt, het beeldscherm valt nooit weg of uit, wat volgens mij meestal toch wel het geval is, of heb ik dat fout?

Dubbele post maar een update..

Ik heb het probleem ondertussen gevonden maar nog niet op kunnen lossen, omdat het probleem bekend schijnt te zijn.

Ik heb ondertussen een 2e schijf in de laptop laten zetten, een Corsair Force 3 SSD, vooral om alles sneller te laten werken. De hybride HDD (een Seagate Momentus XT) heb ik verplaatst naar de tweede HDD bay, data naar gekopieerd (Muziek en films), en begonnen met het afspelen ervan. Het gaf echter weer problemen en opnieuw begon de muziek en filmpjes te stotteren. Hetzelfde met games. Toen bedacht ik me ineens, als ik nou eens ga afspelen vanaf mijn externe HDD of de SSD. Geen gestotter, geen lag, helemaal niks! Dus toen moest het wel de Seagate HDD zijn.

Even op internet op onderzoek uitgegaan of mensen dezelfde problemen hadden met het type HDD van Seagate en inderdaad. Meerdere mensen hebben last van gestotter, lag en zelfs freezes en crashes. Seagate is wel op de hoogte van de problemen en ik heb ondertussen een firmware upgrade gedaan, deze verhelpt het probleem echter maar voor een zeer klein deel. Ik zit te denken om de Seagate maar te vervangen voor een gewone HDD want dit is toch wel heel erg vervelend.

Iemand een mening?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan