laptop stroom besparen

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeyschrama

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2007
hallo, ik ga ver een paar dagen opvakantie maar k wil mijn laptopje mee om muziek te luisteren. het betreft een toshiba tecra 8000 met een standaard batterij, hij is al verouderd en gaat ongveer 2.5 uur mee met de klep open en 4 uur met de klep dicht.
heeft u mischien een manier dat hij wat langer meegaat (de accu)?????:o ik zou het graag willen weten

Toch de netvoeding meenemen en een "wereldstekker" kopen.... de voeding van een Tecra kan met elke netspanning tussen de 100 en 240 volt omgaan......

Als je echt de rimboe ingaat zijn er solar chargers voor lap tops... maar die kosten al gauw zo'n € 150

Laatst bewerkt:
nee, ik zat toch meer aan software voor het besparen te denken :rolleyes:
Ik ga morgen namelijk al weg dus ik wil lekker snel ets kunnen installeren:)

Lijkt me niet dat dat mogelijk is.
Je verbruikt wat je verbruikt.
Alles wat je aan het doen bent op een Laptop verbruikt energie. Hoe zwaarder de programma's hoe meer stroom je verbruikt.

Je zou nog de bij beeldscherminstellingen de kleuren op minimaal kunnen zetten, misschien dat je dan 5 minuten langer kan genieten van je Laptop, maar of de performance er in die 2,5 uur beter van wordt. Nou nee......

Het enige wat dan nog helpt is de Laptop uitzetten.

Ik ken het, grappig proggie.

Maar met dit programma kun je regelen dat je computer na enige tijd van inactiviteit op halve kracht gaat draaien of helemaal wordt uitgeschakeld.

En @joeyschrama wil muziek luisteren en liefst langer dan 2.5 uur, dus weinig inactiviteit te bespeuren.

ik heb ook een tip gekregen om bij apparaatbeheer alle devices uit te schakelen die niet worden gebruikt:shocked: kan ik dat doen of niet????

ik heb ook een tip gekregen om bij apparaatbeheer alle devices uit te schakelen die niet worden gebruikt:shocked: kan ik dat doen of niet????

Dit zal niet zo erg veel stroombesparing opleveren.

Wat je ook nog kan doen is een tweede accu kopen en vol meenemen, dan kan je weer 2,5 uur muziek luisteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan