laptop stroomverbruik (en verminderen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander13

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
hallo,
ik heb een laptop die bijna dag en nacht aanstaat. afgezien van ochtends tot ergens in de middag. om te downloaden. nu moeten wij ruim 2000 euro bijbetalen voor onze stroom.(waarschijnlijk een fout maar dit is een vraag die ik al langer wil weten) en die vrouw die ons belde vroeg of een laptop hadden die dag en nacht aanstaat. omdat die stroom vreet .
nu is mijn vraag: hoeveel gebruikt een gemidelde laptop(ik heb een toshiba satellite a100-00m)
wat kan ik doen om mijn stroomverbruik omlaag te doen als hij snachts aanstaat. (scherm gaat al uit) software die overbodige dingen uitzet bijv.

alvast bedankt
mvgv sander

Een laptop gebruikt minder als een desktop met monitor dus dat lijkt mij heel sterk. Over hoeveel maanden is deze bijbetaling?
Er zit nog wel wat verschil in maar ga van 60 - 100 Watt per uur uit gemiddeld.

Laatst bewerkt:
ik weet niet over hoeveel maanden dat is. maar we zijn nu alle apparaaten aan het kijken hoeveel ze verbruiken. maar dit was al een vraag die langer in mijn hoofd zat. ik download namelijk en ik ben miderjarig dus ik woon nog mijn mijn ouders. en die vinden het minder dat een laptop dag en nacht aanstaat. vandaar de vraag.
maar tussen 60 en de 100w zal ik aanhouden. en ik zal mijn laptop ook eens kjiken hoeveel hij verbruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan