Laptop stuk, hoe kom ik nu bij m'n bestanden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MatthijsBink

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2005
Hallo allemaal!

Mijn Toshiba laptop (net een jaar oud, garantie 3 weken verlopen) is stuk. Waarschijnlijk is het de voeding (in de laptop) en repareren kost zo'n 900euro. Is er een mogelijkheid om toch nog bij m'n bestanden te komen? Is er iemand die me dat gemakkelijk uit kan leggen? Ik ben geen computerexpert en hoop dus op een antwoord in "lekentaal".

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes!

Hoi,

Je kan een verloop ide stekker halen van 2,5" naar 3,5" harde schijf eerst er wel uithalen en dan kan je hem in je gewone pc hangen.Misschien dat je hem nog als slave moet zetten met d.m.v een jumper, maar dat staat er meestal wel op hoe dat moet.
Maar je kan toch nogeens proberen om hem te laten maken want als het inderdaad de voeding is en net 3 weken uit de garantie is er toch nog wel wat te regelen bij de winkel.
deze kosten zou belachelijkzijn.
Anders e-mailtje naar thosiba sturen.

Modag

Een laptop wordt geacht langer dan 1 jaar funtioneren. Ook al is de garantie zogenaamd verlopen. Probeer eerst via de leverancier of direct bij Toshiba deze garantie te claimen. Als je de laptop openmaakt, verspeel je zeker en vast het recht op garantie

1 jaar garantie op elektronica is niet juist.
De leverancier zal je moeten helpen hoor en niet voor 900 euro want de laptops koop je al goedkoper.

Mocht je nu toch de bestanden zeker willen stellen (voordat je de laptop ter reparatie aanbiedt b.v.), dan kun je voor ong. €14,- een ide (2,5 en 3,5 inch) naar usb bestellen via ebay.nl (usb to ide) Kwestie van HD eruit halen, dat gaat meestal door een klepje los te schroeven, en met de kabel aan een pc hangen en overpompen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan