Ik merk nu na 3,5jr dat mijn Toshiba Satellite L550-117 helaas erg gauw heet wordt. Je hoort dat de ventilator bij een mildzware toepassing al heel snel hard gaat aanzuigen. Vervolgens gaat de snelheid achteruit, als bescherming tegen een te hete computer. Ik merk bijv. dat games minder soepel gaan. Waar vlak na aankoop GTA 4 soepeltjes draaide op goede instellingen, heb ik nu problemen met games als witcher 2 en diablo 3 in minimaal, terwijl deze games lichtere eisen hebben.
Ik wil mijn laptop graag weer sneller maken door de koeling op te voeren. Stof hou ik al regelmatig bij. Ik had gedacht als oplossing:
- ventilator snelheid opvoeren.
Voordeel: betere koeling, snellere computer
Nadeel: meer geluid, slijt sneller (is niet zo erg want ik neem uiteindelijk na jaren wel weer een nieuwe)
Is dit een goed idee? En hoe doe ik dit het beste?
Ik hoorde ook ergens anders op internet: CPU undervolten oid. is dit of een hele andere optie een mogelijkheid? Graag hoor ik jullie mening.
Ik wil mijn laptop graag weer sneller maken door de koeling op te voeren. Stof hou ik al regelmatig bij. Ik had gedacht als oplossing:
- ventilator snelheid opvoeren.
Voordeel: betere koeling, snellere computer
Nadeel: meer geluid, slijt sneller (is niet zo erg want ik neem uiteindelijk na jaren wel weer een nieuwe)
Is dit een goed idee? En hoe doe ik dit het beste?
Ik hoorde ook ergens anders op internet: CPU undervolten oid. is dit of een hele andere optie een mogelijkheid? Graag hoor ik jullie mening.