Laptop te warm Boodschap

Status
Niet open voor verdere reacties.

GustaafDeTweede

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2008
Ik weet het, er zijn al heel veel topics met "laptop schakelt uit door hitte hoe kom t?"
maar ik weet het dat het mijn schuld is wanneer men laptop te warm wordt!

mijn vraag is:
zou ik een tekstboodschap kunnen laten weergeven op men scherm nog voor het te laat is? en hoe?
(ik werk voorlopig nog met de goede oude XP maar binnen 2 weken zal er Win7 op staan)​

je kan in de bios instellen dat de doel temparatuur 40 graden is dus als hij 50 is gaat de fan harder draaien dat hoor je dan dat is ook een soort van melding. en dat de laptop afsluit op 60 graden zodat er geen schade word aangericht laat de laptop dan ff 10 a 20 min staan en ga weer verder

doormiddel van programmatjes als speedfan en realtemp kan je je temp vanuit naast je klok zien

en

als dat allemaal niet genoeg is kan je dit kopen (link)

Gewoon een keer voorzichtig uitblazen met lucht door al die hitte en stof in huis gaat dat via die kant naar binnen en dan met een compresser of een bus met lucht erin doe ik ook welles want viel ook uit en dan blijven mijn rode lampje(accu wordt opgeladen) en als die aanstaat knipperen.. en dan maakt minder geluid alleen mijn externe HDD hoor ik nog welles. Dus waar je koeler zit blazen wel voorzichtig anders maak je het kapot of anders uitzetten want dat probleem hadden wij met onze andere PC ook die piepte en viel uit omdat ie te heet was.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan