laptop te warm?

• Onderwerp starter Onderwerp starter aris
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

aris

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
een half jaar heb ik een toshiba laptop gekocht. Hij wordt voornamelijk gebruikt voor Firefox, msn, mIRC, typwerk en zo nu en dan een dvdtje kijken. Maar nou wordt hij zo warm dat m'n sticker tjes op de onderkant zwart worden / los laten.

Met everest home edition heb ik proberen te kijken erna, zie sceenshot. en dan staat daar dat hij overgeklocked is met 117%.

- kan dat overklocken kwaad / hoort dat zo als ie uit de winkel komt?
- hoe zit het met de garantie mocht ie ooit eens stuk gaan.
- de roze sticker op de onderkant is inmiddels langzaam zwart aan het worden ( die je moet invullen als je opnieuw wil installeren ) inmiddels ontbreken er ook al wat delen van de sticker.
- kan ik er veilig spelletjes op spelen? of wordt ie dan zo warm dat het onverantwoord is?

voor de duidelijkheid, ik heb dus zelf nog niks gedaan met de laptop allen de instaltie van bovenstaande programma's en een antivirus programma.

alvast heel erg bedankt :D

http://img339.imageshack.us/my.php?image=everesthomeedition1ul8.jpg

Als die overklokt is dan is het met de garantie helaaspindakaas zelf betalen meneer.
Dit is niet normaal bij nieuwe levering dan zou je zeggen er is mee geknoeid.
Staat alles wel goed ingesteld in de bios.?
Zwart wordende lecentie stickers is niet normaal dus zou maar gauw actie ondernemen.

Laatst bewerkt:
red eerst dat stickertje maar door middel van op schrijven op een stukje papier.
bewaar het dan goed.
je kan proberen om de standaard instelleingen te laden in de laptop bios.
misschien werkt dat better.

Everest geeft wel vaker aan dat het overclocked is, ook bij mij, terwijl dit niet het geval is. En bij allebei mijn notebooks vergaan de stickers op de onderkant. Zodat het serienummer niet meer leesbaar is (staat ook op de doos dus niets aan de hand). Wat mij betreft dus niet vreemd.
Betreft 2 Asus notebooks (A6R en een AS96Jm)

wat op de sticker staat staat inmiddels ook op de doos.
als ik aan een tafel zit te werken staat ie ook altijd schuin, dus dat er ruimte onder de latop is, warmte is dan minder.

hoe kom ik in mijn bios. en wat kan ik er doen qua instellingen? ( hoe zouden ze moeten staan )

maniac2003, ik hoop dat je gelijk hebt. mijn fujitsu siemens wordt ook heel erg warm, zonder dat er iets mee aan de hand is. ( ding stamt uit september 1999 en daar was deze laptop ook de vervanging voor )

Als je niet weet hoe je in de BIOS komt, dan zijn ze (naar alle waarschijnlijkheid) niet veranderd en dus de standaardinstelling. De BIOS kom je in door direct bij het opstarten op Esc, DEL of F2 (hangt van de notebook af) te drukken. Er is ook een optie om de standaardinstellingen te herstellen in de BIOS.

Wat natuurlijk wel van belang is, is om je notebook net zoals je pc stofvrij te houden.

Laatst bewerkt:
hoe is een notebook stof vrij te houden dan? ( ligt vaak opschoot e.d. )

verder staat er bij de de laptop nog in de orginele staat is ( muv. firefox mIRC antivirus en office ) dus heb er zelf nog niks aangedaan :P

btw, hoe moeten de instelling in de bios staan dan ?

Het is mogelijk om de afdekplaatjes te verwijderen en dan met een stofzuiger/kwastje het kleine beetje stof wat in de notebook komt weg te zuigen/vegen. Het koelblok is gewoon een kwestie van de stofzuiger op de zij of achterkant zetten.

De BIOS instellingen hebben niet 1 standaard, dit kan per BIOS/notebook fabrikant verschillen.

sorry voor de late reactie, kwam redelijk onverwacht een verhuizing :-(

iig in de bios kom ik niet als ik f8 doe kan ik kiezen hoe ik opstart en met f1 krijg ik te zien hoe ik wil opstarten. rest er tussen in krijg ik niet veel te zien.

stoffig kan de laptop gewoon niet zijn aangezien hij nog maar nauwelijks gebruikt is.

iig ik heb de komende paar weken gewoon ff geen tijd :( dus ik doe deze als opgelost, en kijk later wel ff weer. Heel erg bedankt allemaal voor nuttige tips/reacties :D :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan