Laptop te warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

noukie1989

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2010
Mijn laptop (Acer Aspire 5520G) draait wanneer ik er niks bijzonders op doe rond de 40 en 45 graden.
Maar als ik mijn webcam aanzet of een simpel spelletje op internet start stijgt de temperatuur ineens naar de 70 of soms 85 graden. Een spelletje en de webcam gaan al helemaal niet samen, de laptop wordt traag en valt na een tijdje uit.

Ik heb het idee dat mijn koeler wel gewoon draait, je hoort deze ook harder draaien wanneer hij zo warm wordt.
Ik heb ook al nieuwe koelpasta gebruikt, maar hier merk ik weinig van. Verder leg ik ook iets onder mijn laptop zodat de ventilatiegaten vrij zijn. Maar ook dit helpt weinig.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt

Dat m'n heatsink versleten is zou inderdaad kunnen.
Ik ga deze week is een nieuwe bestellen bij computerwinkel en hopen dat het dan is opgelost.

Bedankt voor je snelle reactie :)

Ik heb alles stofvrij gemaakt ja. Dit hielp even een paar graden, maar ik merkte niet veel verschil.

Ik ben daarstraks ook nog even naar computerwinkel geweest en gevraagd wat hun ervan dachten. Nu zeggen die dat een heatsink niet snel verslijt. Ze gaan m'n laptop morgenmiddag even doormeten en dan hoop ik iets meer te weten wat het probleem is of kan zijn.

In ieder geval bedankt voor je reactie :)
Meer ideeën over wat het kan zijn zijn altijd welkom ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan