Laptop temp check

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satangel

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
De laptop is nu 1 jaar en 9 maanden vrij intensief in gebruik, en sinds 9 maanden game ik er ook effectief op, al zijn het meestal niet zo'n zware games.

Windows 7 64 bit
4GB RAM
i7 Q720 CPU
HD 5730 1 GB ATI Mobility Radeon
Wanneer ik gewoon wat surf op het internet en enkele andere normale processen heb open staan, heeft mijn CPU zo'n 60-65 graden Celsius warmte. Mijn GPU is dan zo'n 50 graden, de rest 35 graden.

Wanneer ik ongeveer 1 uur game op TF2 of FIFA, dan heeft mijn CPU 70-80, GPU 65 - 75 en de rest 40 ofzo.

Is dit nog normaal/binnen de perken? Ik was sowieso van plan om hem deze zomer eens open te draaien en het stof te verwijderen, eventueel met een compressor.

Laatst bewerkt:
Klinkt niet zeer bijzonder hoog... inderdaad een keertje uitblazen zou niet verkeerd zijn, maar dat is het nooit... ik ben niet zo'n ongelofelijke gamer though, maar ik zie niet in waarom dit hoog zou zijn.

Is idd niet hoog mn asus laptopje haalt bijna 80°C op moederbord na een spelletje league of legends.

Gwn een koelplaat eronder voor wat extra koeling kan nooit kwaad! :thumb:

Ik vind 75 graden anders best aan de hoge kant voor een laptop hoor..

Heb mijn eerste post aangepast, de CPU haalt toch wel de 80 graden bij momenten, en de GPU zeker 75 graden.

Laatst bewerkt:
Als ik jou was zou ik het schoonmaken nu al doen, en zoals Loeri zei, een koel-pad aanschaffen.

Op zich met de huidige temperaturen, valt het wel mee. Liever wat lagere temperaruren,

Als ik jou was zou ik het schoonmaken nu al doen, en zoals Loeri zei, een koel-pad aanschaffen.
Nu zijn het examens dus ik zal nog zeker 1 maand wachten. Dat schoonmaken, mag dat met een compressor en ene penseel om het stof wat los te werken?

Die temps zijn niet extreem, veel cpu's mogen tot 110 graden hebben namelijk. Je kan dat inzien op de website van de fabrikant van de cpu en de gpu, die geven meestal wel aan wat de bovengrens is.

Die temps zijn niet extreem, veel cpu's mogen tot 110 graden hebben namelijk. Je kan dat inzien op de website van de fabrikant van de cpu en de gpu, die geven meestal wel aan wat de bovengrens is.

Heb even gezocht om dit te vinden maar niets officieels gevonden.
Wel ergens gevonden van 0-100 graden celsius, wat de min. en max. temps waren, maar niet officieels dus.

Nog niet opgelost, om de watchdog even te helpen.
Ben vooral op zoek naar officieele temperaturen.

Heb al wat research gedaan om hem open te draaien en eens uit te kuisen, maar heb nog enkele vragen:

- Ik zou er misschien meer RAM insteken. Ik heb wat gezocht en kwam uit dat ik voor een dikke 40 euro er 8GB kan bijsteken.

http://tweakers.net/pricewatch/258820/corsair-8gb-ddr3-sodimm-memory-kit-1066mhz.html
Kan ik die RAM dan later ook in een andere PC steken, ook in een desktop? Of is het enkel voor laptops?

- Ik zou mijn laptop opendraaien op een vinyl vloer, en zou met een penseeltje en een compressed air-can zoveel mogelijk stof proberen te verwijderen. Mezelf vrijmaken van statische electriciteit zou ik doen door rubberen handschoenen te dragen.

- Ik kan eventueel ook een compressor gebruiken, maar dan zal ik uiteraard niet te dicht bij de componenten mogen komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan