laptop tergend langzaam, ook na schone installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroen137

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Hallo,

Ik heb hier een MSI CX705 laptop waar Windows 7 home premium op stond. Deze was erg traag, en er is uiteindelijk besloten om de laptop geheel opnieuw te installeren.

Na deze herinstallatie was de laptop vrijwel meteen weer hartstikke traag, waarop ik gekeken heb naar het geheugen, en naar de harde schijf. Ook dit was het probleem niet, want met goed werkend geheugen en een andere harde schijf bleef het probleem zich voordoen.

Ook lijkt het geen hardware probleem te zijn want in veilige modus draait alles als een zonnetje.

Ik heb zitten denken aan de stuurprogramma's. Heb via de support site van MSI de beschikbare drivers gedownload en allemaal opnieuw geïnstalleerd.
Het enige probleem hierbij was dat bijv. de chipset driver niet te downloaden is, maar automatisch word gepakt door Windows 7, waardoor ik eigenlijk een beetje de chipset driver van de problemen verdenk. Maar hoe kan ik dit nu testen?

Voor de duidelijkheid: het is een schone installatie, zo schoon dat het einde van de setup is bereikt, maar Windows nog niet eens geactiveerd is. De laptop is zo traag, dat ik dit niet voor elkaar krijg. Geen andere programma's geïnstalleerd etc.

Is deze niet bezig met alle Windows Updates te installeren?

Je hebt antivirusprogramma er op?

Ga eens naar msconfig, tabblad opstarten.
Vink daar alles uit behalve je virustbeveiliging en herstart.

Hoe is het dan? Goed, ga dan weer naar msconfig en vink een of meerdere bvan de uitgevinkte opties aan.
Herstart etc. Net zoland totdat je de "dader" ( als je denkt dat het in de software zit ) te pakken hebt.

dank u, dank u, dank u,

daar had ik nog niet aan gedacht.

Het lijkt tot nu toe te werken. Het gekke is alleen dat ik ondertussen alles weer ingeschakeld heb, en het werkt nog prima.

Bedankt voor de oplossing

Ja, hoe het dan komt weet ik niet, maar ik heb eerder aan de hand gehad.
Hopelijk blijft het zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan