Laptop terug naar fabrieksinstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unknown16

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2010
Hay allemaal,

Het bevreemd mij dat ik niet zo gemakkelijk op internet kan vinden hoe ik gewoon mijn laptop terug naar zijn beginstaat zet.

Ik wil mijn laptop verkopen, ik heb alle belangrijke dingen al op een externe harde schijf gezet.

Het enige wat ik wil is dat mijn laptop alles wist en gewoon weer als nieuw is (inhoudelijk). Ik lees op internet ook vrijwel alleen maar manieren om dit te dien door programmas eerst te downloaden/installeren.

Dat moet toch ook zonder kunnen?

Groetjes,
Unknown16

Windows opnieuw installeren.
Is dan een schone installatie.

Inderdaad is het vaak mogelijk om met je laptop terug te gaan naar de afleveringsstatus.

Echter:
+ Je laptop moet die mogelijkheid wel hebben
+ Bovendien moet de partitie waarop het image staat nog aanwezig zijn als je het via een F? toets in gang wil zetten
+ Of je moet een aantal Dvd's gebrand hebbben waarop dit image staat.

Maar begin eens met hier weer te gevnen welke laptop je hebt en welk besturingssysteem erop staat.

Windows opnieuw installeren.
Is dan een schone installatie.

Hoe installeer ik windows opnieuw?
Met een of andere cd?

Inderdaad is het vaak mogelijk om met je laptop terug te gaan naar de afleveringsstatus.

Echter:
+ Je laptop moet die mogelijkheid wel hebben
+ Bovendien moet de partitie waarop het image staat nog aanwezig zijn als je het via een F? toets in gang wil zetten
+ Of je moet een aantal Dvd's gebrand hebbben waarop dit image staat.

Maar begin eens met hier weer te gevnen welke laptop je hebt en welk besturingssysteem erop staat.

Ik heb een HP Pavilion DV7-2140ED en het besturingssysteem is Windows 7.

Hoe kan ik weten of mijn laptop die mogelijkheid heeft?
Ik heb niet veel kennis van de computerwereld dus weet ook niet wat een partitie is, en wat bedoel je met image?

:rolleyes: khad niet gedacht dat het zo ingewikkeld was allemaal

Hallo

Bij een hp/compaq is het meestal functietoets [F10] of [F11] indrukken tijdens het opstarten van de laptop...

Dit staat zo goed als zeker ook vermeld in de bijgeleverde documentatie van dit toestel.

peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan