Laptop terugbrengen in fabrieksstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Ik heb een Acer 2301LC laptop. Ik wil deze graag helemaal leeggooien en opnieuw installeren. Liefst door hem in de fabrieksstand terug te brengen, zodat ik niet alle drivers opnieuw hoef te installeren. Er zitten ook recovery-cd's bij, maar als ik die in de cd-la stop en de laptop opstart, krijg ik geen menu met opties. Ook staan er een EXE-bestanden op de CD, het zijn voornamelijk .DAT-bestanden en .GHS-bestanden. Wat kan ik het beste doen?

In de bios je Boot Device Priority veranderen,

-Bij opstarten van PC F2 of DEL drukken
-Boot Device Priority/boot sequence opzoeken
-Van nr. 1 CD maken
-Van nr. 2 HDD maken

Nu nog een keer vanaf CD opstarten.

Heb ik gedaan: met F2 kon in in de BIOS komen, en ik heb CD bovenaan het rijtje gezet. Tijdens het opstarten daarna hoorde ik wel de CD even draaien, maar toch startte Windows automatisch weer op, zonder tussenkomst van een hulpprogramma voor de recovery.

Dan begin je met de verkeerde cd van acer.
even goed lezen op de cd welke de eerste cd is.
In je bios hoef je niks te wijzigen voor de cd's van acer.

Er zijn idd twee recovery-cd's, ik heb "Disk 1 of 2" er als eerste in gedaan. Hij is er ook in drie talen bij (Frans, Engels en NL), ik heb ze alledrie al geprobeerd, zonder resultaat. Er staat overigens een NL-versie van XP op.

Je moet de andere cd hebben waar geen nummers op staan.

De tweede cd is gelabeld als "Disk 2 of 2". De enige cd zonder nummer is er eentje van Norton antivirus.

Als ik vanavond thuis ben zal ik even kijken welke cd je moet hebben.

Ik heb drie cd's.
system cd
dan disk1-2 en dan disk 2-2
je begint met de systemdisk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan