laptop thuis en laptop op werk

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Kun je een laptop met Win XP bijvoorbeeld via een opstart profiel vertellen dat de laptop thuis het netwerk volledig via dhcp zonder proxy opstart en dat de laptop op het werk het netwerk via dhcp met proxy opstart?
Of zijn hier andere manieren voor?

grtjs Jarno jjw

Ik zet zelf altijd met de hand de vinkjes goed.
Wellicht kan je een 2 gebruikers aanmaken, een voor thuis en voor op het werk

Ron

Dit is reeds gedaan maar er moet toch een makkelijkere manier zijn. Het nadeel hier ook van is dat de persoonlijke mappen onder het ene profiel niet zichtbaar zijn onder het andere profiel.
Dus hoopte ik op een andere oplossing, ik lees veel over meerdere hardware profielen aanmaken maar in een hardware profiel kan ik niet aangeven dat de ethernet kaart een proxy moet gaan gebruiken.

Ik weet niet hoe het moet, maar volgens mij kan je mappen delen met andere gebruikers, zodat de bestanden altijd bereikbaar zijn.

Inderdaad is het gebruik van Hardwareprofielen geen oplossing hier.

Wat je kunt doen is gebruik maken van 'wissel'-software, zoals (o.a.) beschreven in deze webpagina

Succes,

Tijs.

Kijk das eens een goed antwoord, ik ga er morgen eens mee stoeien, heb het wel net gedownload, de freeware versie dan tenminste, ik las al even vluchtig dat deze niet geschikt is voor werk locaties maar ik denk zomaar dat er niet zoveel verschil in zit in Netsetman en de Netsetman Pro.

Dankje voor je tip.

Even goed als mensen nog andere ideeën hebben dan lees ik die ook graag.

Het gaat er meer om, er lopen nog al wat mensen op het werk rond met dit probleem.
Ik zelf werk met Apple machines en daarin kun je dit al heel makkelijk in verwerken wat voor "netwerk" locatie je zit zodat de machine alles al aanpast.

Grtjs Jarno jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan