Laptop toegang geven tot gedeelde mappen/printers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Road Dogz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Berichten
1.630
Hoi,

Ik heb momeneel 5 pc's in een netwerk staan waarvan 1 laptop draadloos. Alle 5 hebben ze toegang tot internet en ze worden dus ook allemaal herkent door mijn router (Belkin). Het probleem nu is dat ik met de laptop geen toegang krijg tot mijn printers (die gedeelt staan) en een gedeelde schijf. Met de vier andere pc's is dit geen probleem en kan ik ook toegang krijgen tot een gedeelde map op de laptop. Andersom gaat dit dus blijkbaar niet. Wanneer ik met de lptop naar andere computers in het netwerk wil zoeken krijg ik volgende melding (zie foto). Ik zie waarschijnlijk ergens iets over het hoofd, misschien dat jullie een idee hebben? Alvast dedankt
 

Bijlagen

  • fout.PNG
    fout.PNG
    8,6 KB · Weergaven: 53
wel bestand en printerdeling aanstaan??
 
Die staan zeker aan, met de andere pc's heb ik wel toegang tot de printers en gedeelde mappen. Ik kan ook met de pc's op een gedeelde map die op de draadloos laptop staat. Van bedraade pc's naar laptop is geen probleem, de andere richting wilt niet lukken.
 
Laatst bewerkt:
Deze laptop is wel de enige die XP Home als OS heeft, weet niet of dit er iets me te maken heeft
 
Als je een firewarewall gebruikt deze tijdelijk uitzetten om te testen of het die het tegenhoud. Software firewall houden die namelijk vaak tegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan