Laptop Toetsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter GiZ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GiZ

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2005
Ik weet niet of het hier in het juiste gedeelte staat maarja :rolleyes:

Ik heb dus een laptop gehad van iemand maar nu doen 2 toetsen het niet namelijk de "o" en de "p" nu is mijn vraag of ik meschien 2 andere toetsen, bijvoorbeeld de "[" en de "]" de functie van de "o" en de "p" kan geven.

nu had ik wel een programma genaamd "key transformator" maar die was maar 15 dagen geldig, ik wil dus ook wel graag dat het freeware is :thumb:

Grtz, Danny

Probeer eens het volgende:

Download de Microsoft Keyboard Layout Creator
http://www.microsoft.com/globaldev/tools/msklc.mspx

NB: Je hebt daar .Net framework 1.1 (*) voor nodig. Die is waarschijnlijk al op uw systeem, indien niet, dan nainstalleren via http://windowsupdate.microsoft.com
Daar NIET kiezen voor Snel maar voor Aangepast.
Hij staat dan onder Software (optioneel).

(*) .Net Framework 2.0 wordt niet ondersteund, dus je moet (desnoods naast versie 2.0) versie 1.1 hebben.

Zodra het .NET framework 1.1 is geïnstalleerd, installeer de Microsoft Keyboard Layout Creator. Start het programma.
Kies File --> Load existing Keyboard en kies het voor u van toepassing zijnde keyboardinstelling (bij mij is dat Verenigde Staten Internationaal).

Kies bij Edit --> Options de juiste indeling rond de Enter-toets
Pas nu de keyboardlayout aan, zodat de o en p komen ipv. (of ook) op de toetsen [ en ]
Ga naar Project --> Properties
Vul een Company in (maakt niet uit wat je daar invult, is wel verplicht iets in te vullen).
Klik op Ok
Kies nu Project --> Build DLL and Setup package.

Er wordt nu een installeerbare package gemaakt in een directory naar keuze.
Dubbelklik op die package, (resulterende info: zie bijlage), en je hebt onder Configuratiescherm --> Landinstellingen --> 'tabblad' Talen --> knop Details de mogelijkheid je Custom keyboardlayout aan je landinstelling toe te voegen. Bij mij heet de toe te voegen keyboardlayout (zie bijlage): Verenigde Staten (internationaal) (Custom).
Activeer die zojuist toegevoegde toetsenbordindeling via het 'toetsenbordje' in de Taalbalk, en kijk of het precies doet wat je wil.

Laat ons weten of het je gelukt is.

Tijs.

Bijlagen

• keyb_custom.jpg
    keyb_custom.jpg
    20,5 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
maar nu doen 2 toetsen het niet namelijk de "o" en de "p"
Haal de stekker uit het stopcontact en haal de accu er uit. Hou de laptop ondersteboven boven een wit oppervlak.
Geef een paar flinke klappen op de achterkant (niet al te hard natuurlijk) en blijf dat doen zolang je nog korreltjes e.d. op dat witte vlak ziet komen.
Zet nu de stofzuigermond op die twee toetsen, hou ze wel tegen met een potlood of zo.
Je begrijpt de truuk: doe dit alles zo grondig mogelijk.
Kun je die twee toetsen nu weer aan de praat krijgen?

het idee van Boeing_737 heeft ervoor gezorgd dat de letter "p" het weer ging doen :D
de letter "o" heb ik weer aan de praat gekregen met het idee van dnties :)
bijde bedankt :thumb:
Grtz, Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan