laptop toetsenbord commando's

Status
Niet open voor verdere reacties.

andre1937

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2008
Onze kleinzoon moet op school met een laptop werken( slechtziende) nu heeft hij vermoedelijk een commando gegeven om de de tekens die boven diverse toetsen zijn geplaatst te gebruiken het gaat oa om de toetsen u-i-o-p-j-k-l-m en enkele tekens toetsen.
Ik heb geen idee hoe of het commando is om dit uit te schakelen. als hij bv "ik" wil tikken geeft het toetsenbord "52" . er zit wel een toest FN op het bord om de juiste letters te zien maar dat is erg lastig want dan werkt de spatiebalk niet, en als iets ingeschakeld is moet je het toch ook kunnen uitschakelen ?.
Bij voorbaat hartelijk dank

Lijkt erop dat de FN functie is omgekeerd.
Normaal gesproken kun je het cijferblok op een laptop (het rechtse gedeelte op een normaal toetsenbord) gebruiken door de FN toets ingedrukt te houden.

Ik weet niet om wat voor laptop dit gaat, maar is er misschien een knop met iets van num lock of iets dergelijks?
Brand er ergens een lampje die normaal niet brand?

dan staat Numlock aan.
je kunt dit vaak zien door een lampje die ergens aan staat (maar niet altijd!)

de FN-toets is vergelijkbaar met de Ctrl of Shift toets.
wanneer je 1 van deze knoppen tegelijkertijd in drukt in combinatie met andere knoppen geeft het die knoppen gewoon een andere functie.

(om numlock uit tezetten moet u waarschijnlijk ook weer met FN in combinatie met een andere knop gebruiken)

+EDIT
als het niet lukt kunt u dan even aangeven om welke laptop het gaat?

dan staat Numlock aan.
je kunt dit vaak zien door een lampje die ergens aan staat (maar niet altijd!)

de FN-toets is vergelijkbaar met de Ctrl of Shift toets.
wanneer je 1 van deze knoppen tegelijkertijd in drukt in combinatie met andere knoppen geeft het die knoppen gewoon een andere functie.

(om numlock uit tezetten moet u waarschijnlijk ook weer met FN in combinatie met een andere knop gebruiken)

+EDIT
als het niet lukt kunt u dan even aangeven om welke laptop het gaat?

ALLEMAAL BEDANKT HET IS VERHOLPEN
gr
André

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan