Laptop: toetsenbord reageert niet meer, blauw scherm "serious error"

Status
Niet open voor verdere reacties.

rhiapona

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2008
Hallo allemaal,
Ik hoop dat ik goed gegokt heb en dat dit een besturingssysteem probleempje is, maar ik heb te weinig kennis van computer om te zien of dit een hardware of een besturingssysteem probleem is.

Mijn laptop (IBM T42p) heeft regelmatig een probleempje met het toetsenbord. Niets op het toetsenbord doet 't dan (aan/uitknop dus ook niet), maar met m'n usb-muis kan ik nog wel alles doen (opslaan enzo). Echter zodra ik op 'shut down' klik loopt m'n laptop compleet vast.
Het enige wat ik dan kan doen is de accu en voeding eruithalen.

Als ik opnieuw opstart doet alles het weer, en geen enkele problemen meer...

De laaste keer had ik echter bijna direct na het opnieuw opstarten een blauw scherm (ik geloof dat dit bij het opstarten van internet/email gebeurde) en direct sloot mijn computer af. (zo snel dat ik het blauwe scherm niet kon lezen).
Misschien heeft dit een verband met het toetsenbordprobleem?

na het opstarten kreeg ik de volgende errors:

your computer recovered from a serious error:
BCCode : 1000008e BCP1 : C0000005 BCP2 : B87D6C9E BCP3 : B777E8CC
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1

C:\DOCUME~1\s001176\LOCALS~1\Temp\WERc362.dir00\Mini010108-01.dmp
C:\DOCUME~1\s001176\LOCALS~1\Temp\WERc362.dir00\sysdata.xml

Na het volgen van de links/errorreports die m'n laptop aangeeft zegt hij dat ik rescue en recovery moet updaten, maar volgens mij is dit het probleem niet... Bios updaten heb ik ook al eens gedaan maar dit hielp ook niet. Iemand enig idee wat het probleem is? Of is het toch een hardwareprobleem en moet ik mijn laptop weer naar IBM sturen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

groeten,

Rhiapona.

PS. alvast een :thumb: voor dit forum waar mensen tijd vrij maken om een ander te helpen. Met recht een website van het jaar 2007!.

De laaste keer had ik echter bijna direct na het opnieuw opstarten een blauw scherm (ik geloof dat dit bij het opstarten van internet/email gebeurde) en direct sloot mijn computer af. (zo snel dat ik het blauwe scherm niet kon lezen).

Om de foutmelding te kunnen zien, Klik rechts op “Deze Computer” ga naar eigenschappen>>Geavanceerd>>Opstart en herstelinstellingen>>Instellingen en daar het vinkje weghalen bij “De computer automatisch opnieuw opstarten”

Maar heeft iemand enig idee wat die foutmelding betekent en of het verband heeft met het toetsenbordprobleem?
Een oplossing vinden is stap 2.

klein schopje, stond alweer op de 2e pagina.

wat zeggen jullie: besturingsprobleem of hardwareprobleem? (dan weet ik dus al of ik hem terug naar IBM moet sturen of niet)

Helaas heb ik nog steeds het toetsenbordprobleem...
Het blauwe scherm heb ik in de tussentijd niet meer gehad

(ik gebruik mijn laptop intensief. Hij staat elke dag de hele dag aan)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan