laptop toevoegen aan hoofdcomputer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hennybregman

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Mijn man heeft een nieuwe laptop, wij hebben draadloos internet van Netgear.
Volgens mij moet zijn laptop dan op de hoofdcomputer worden aangemeld. Wie kan mij vertellen hoe dat ook alweer moet.

Wat is de hoofdcomputer? Een server met (bijv.) Windows Server 2003 erop? Of een ander besturingssysteem?

En wat wil je precies bereiken?

En welk besturingssysteem draait die laptop? Als dat niet Vista Business of Vista Ultimate of Windows XP Professional is, dan kan zo'n laptop niet in een Windows domein worden opgenomen.

Tijs.

laptop is windows vista, hoofdcomputer is windows XP
Ooit heeft iemand mij uitgelegd dat ik voor het draadloos internet, NetGear, iedere laptop die er mee verbonden moet worden ook moet aanmelden op de hoofdcomputer.
Maar hoe dat ook alweer moet????? Ik hoop dat jij het weet
Henny Bregman-Augustinus

Nee, voor internet-toegang hoef je niet bij een computer je aan te melden.

De router zal alle informatie die nodig is toekennen aan de nieuwe computer/laptop voor gebruik van Internet.

Tijs.

Enige wat ik me erbij kan voorstellen is dat als je draadloos wilt verbinden je eerst de type versleuteling (WEP, WPA, WPA2 etc.) moet aangeven en de bijbehorende sleutel.
Natuurlijk ook het draadloze netwerk kiezen dat beschikbaar wordt gesteld door jouw Belkin.

Succes,

Tijs

Sorry, maar ik snap er totaal niks meer van, ik haal er wel iemand bij, diegene die het mij destijds heeft uitgelegd. In ieder geval bedankt voor je moeite. m.vr.gr.

Kijk, wat kan zijn is dat in de Netgear 'beveiliging' is aangebracht op basis van de netwerkkaart-identificatie van de apparaten die op dat moment van je lokale (draadloze) netwerk gebruik mochten maken.

Komt er een nieuwe laptop bij, dan moet daarvan de netwerkkaart-identificatie ook worden toegevoegd in de Belkin, anders weigert de Netgear toegang tot Internet aan die nieuwe laptop.

Misschien is dat wat die 'technische meneer/mevrouw' had ingesteld, en moet het dus worden uitgebreid met de netwerkkaart-identificatie van de nieuwe laptop.
In technische termen: Het MAC-filter in de Netgear moet worden aangevuld met toegang voor het MAC-adres van de draadloze netwerkkaart van de nieuwe laptop.
Het MAC-adres van de draadloze netwerkkaart van de nieuwe laptop kan worden achterhaald met het volgende commando:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all
Kijk naar Fysiek adres of iets dergelijks. Ziet eruit in dit format:
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : XX-XX-XX-XX-XX-XX

Tijs.

Laatst bewerkt:
Zojuist die kennis van ons even gebeld, maar die zegt dat een MAC adres ingevuld moet worden, maar waar kan ik dat vinden?

Staat ook in mijn posting: In de Netgear in het onderdeel Security of iets dergelijks staat het MAC-filter dat gebruikt wordt.

Daar dat gevonden MAC-adres toevoegen als geauthorizeerd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Geef dan even het precies type Netgear door, dan kunnen wij wel in de handleiding op zoek waar dat MAC-filter staat.

Overigens geen goede beurt van wie je draadloze gebeuren ooit heeft ingericht om geen duidelijker informatie achter te laten, vind ik.

Tijs.

Tja, ik had het wel "ergens" opgeschreven, maar ik ben wat chaotisch.
Maar het is het volgende draadloos netwerk:
Netgear Range Max tm next, wireless-N 300 routeur WNR834B
mvrgr; HENNY BREGMAN-AUGUSTINUS

Deze informatie (o.a.) gehaald uit de User Manual

Log in op de router, is onder normale omstandigheden bereikbaar onder
http://192.168.1.1
standaardgebruikersnaam: admin
standaardpassword: password

op pagina 2-11 van bovengenoemde manual staat hoe het MAC-filter gedeelte is aan te passen.

To restrict access based on MAC addresses, follow these steps:
1. In the Advanced section of the main menu, click Wireless Settings
2. From the Wireless Settings menu, click Setup Access List to display the Wireless Card Access List.
3. Click Add to add a wireless device to the wireless access control list. The Wireless Card Access Setup dialog opens and displays a list of currently active wireless cards and their Ethernet MAC addresses.
4. If the desired computer appears in the Available Wireless Cards list, you can click the radio button of that computer to capture its MAC address; otherwise, you can manually enter a name and the MAC address of the authorized computer. You can usually find the MAC address on the bottom of the wireless device.
5. Click Add to add this wireless device to the Wireless Card Access List. The screen changes back to the list screen.
6. Repeat step 3 through step 5 for each additional device you want to add to the list.
7. Select the checkbox to Turn Access Control On..
8. Click Apply to save your Wireless Card Access List settings.
Now, only devices on this list are allowed to wirelessly connect to the WNR834B.

Succes,

Tijs.

Deze informatie (o.a.) gehaald uit de User Manual

Log in op de router, is onder normale omstandigheden bereikbaar onder
http://192.168.1.1
standaardgebruikersnaam: admin
standaardpassword: password

op pagina 2-11 van bovengenoemde manual staat hoe het MAC-filter gedeelte is aan te passen.

Succes,

Tijs.

Dat geprobeerd en ja
TOEN lag het hele draadloos internet eruit en was niet meer aan de gang te krijgen.
Enfin, onze "deskundige" kwam 's ochtends om 10 uur en heeft er best wel een tijd over gedaan voordat het internet er weer was, nog een aantal kleine dingen gedaan, 's avonds om 7 uur was hij klaar! Misschien toch niet zo deskundig?.
In ieder geval bedankt een "dummy" als ik proberen te helpen.

Groetjes,
Henny Bregman-Augustinus

Die 'deskundige' had een aanwezig MAC-filter heel snel moeten kunnen fixen met de geciteerde informatie.

Nou ja, evengoed fijn dat het nu werkt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan